Axeon, companie europeană specializată în producţia de baterii Lithium-Ion a dezvoltat un Land Rover Defender cu propulsie pur electrică, afirmând că toate capacităţile legendare ale modelului offroad au fost păstrate!
Spre deosebire de toate maşinile electrice prezentate în ultima perioadă, setul de baterii al cărora este poziţionat între cele două axe, in partea inferioară a vehiculului, Defenderul dezvoltat de Axeon îşi adăposteşte întreaga instalaţie sub capotă, în locul propulsorului diesel de 2.4 litri. Şi asta pentru a nu-i afecat garda la sol a modelului şi pentru ca acesta să poată în continuare trece prin ape de 70-80 cm, cum o face un Defender normal.
Prin urmare, Defender a primit o povară de 400 de kilograme în faţă... Cei de la Axeon nu specifică însă şi consecinţele acestei geometrii asupra comportamentului maşinii, însă, dat fiind că modelul electric urmează a fi exploata în special pe terenurile din parcurile de agrement şi rezervaţiile din Africa de Sud, manevrabilitatea maşinii în viraje pare să fie un factor mai puţin important.
Cei de la Axeon, împreună cu divizia locală Jaguar Land Rover, declară că autonomia reală a modelului consituie 80 km, cu o rezervă de 20 km. Acesta aduce însă şi o serie de avantaje practice, dat fiind mediul în care va fi exploatat: funcţionarea sa este foartă silenţioasă, iar asta permite celor de la bord să se apropie mult mai mult de animalele din rezervaţii, fără a provoca fuga acestora.
Defenderul electric a fost apreciat pozitiv şi de piloţii Land Rover, încadraţi în renumitele escapade Land Rover Experience.