Volkswagen prezintă... maşina fără şofer!
De ceva timp bun, cei de la Volkswagen lucrează la sisteme care ar conglomera funcţiile tehnologiilor existente, astfel încât condusul pe pilot automat al maşinilor să devină posibil. Acum, cei de la Volkswagen declară că se află la faza finală a proiectului care le va permite să lanseze un prim astfel de sistem.
Inginerii germani îl numesc Pilot automat temporar şi acesta presupune că o maşină dotată cu astfel de sistem va putea circula în regim semi-automat pe autostrăzi, cu o viteză de până la 130 km/h, fără intervenţia şoferului. După cum declară chiar inginerii care lucrează la acest proiect, sistemul va reprezenta o legătură între sistemele actuale de asistenţă şi viitor, în care condusul s-ar putea desfăşura complet automatizat.
Mai exact, inovaţia celor de la Volkswagen se bazează pe câteva sisteme mai cunoscute. În primul rând, este vorba de un sistem cruise-control adaptiv, care scanează în permanenţă partea din faţă a maşinii, astfel încât în cazul în care vehicului din faţă încetineşte, va încetini şi maşina condusă semi-automat, iar în cazul în care calea din faţa maşinii se eliberează din nou, autoturismul va accelera din nou până la viteza setată. La acesta se mai adaudă şi sistemul de menţinere a benzii, care monitorizează marcajele rutiere şi identifică astfel traiectoria corectă pe care trebuie să o menţină automobilul, intervenind în ajustarea direcţiei volanului. Sistemul identifică de asemenea şi semnele de circulaţie, în mod deosebit pe cele care ţin de limitarea vitezei şi de permisiune sau interzicere a depăşirilor.
Sistemul poate face faţă şi ambuteiajelor urbane, fiind capabil să pornească şi să oprească vehiculul într-un regim aproape identic cu cel uman. Faptul că cei de la Volkswagen l-au prevăzut, deocamdată, doar până la viteze de 130 km/h, îl face recomandabil pentru zone monotone pentru condus, ambuteiaje, sau zone în care limitele de viteze sunt multe la număr sau pe distanţe lungi.
Totuşi, inginerii Volkswagen declară că, deocamdată, întreaga responsabilitate în condus rămâne pe seama şoferului. Tehnologia este încă una la fază de proiect, şi chiar dacă s-ar putea regăsi pe viitoarele modele de serie, aceasta va avea statut de asistenţă, şi nu de înlocuire a funcţiilor şoferului. Cei de la Volkswagen mai declară că şoferul trebuie în continuare să monitorizeze în permanenţă situaţia de trafic, chiar dacă ar putea exista necesitatea unei intervenţii doar în situaţii critice.