GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
Oricât de banale nu ar părea aceste calificative, anume astfel îşi prezintă cei de la Renault noua creaţie. Iar Frendzy nu duce deloc lipsă de originalitate!
Vorbim despre un concept, deocamdată, dar viitorul ar putea să ne aducă şi suprize pe linia de producţie, bazate pe ceea ce prezintă astăzi Frendzy. După un prim episod de aventură cu prototipul Capture, şi un concept familist de mari dimensiuni R-Space, iată că vine şi episodul în care Renault ne oferă imaginea a ceea ce poate fi o maşină practică a viitorului apropiat. Renault ne dezvăluie şi segmentul în care îl vede încadrat pe Frendzy cel al vehiculelor bivalente, care pot fi destinate atât uzului comercial, cât şi de familie. Iar dacă stăm să ne gândim care e modelul care ocupă astăzi această nişă în gama Renault, sesizăm că vorbim, de fapt, despre un posibil succesor al lui Renault Kangoo!
Versatil, practi şi eficient pentru sarcini de lucru, dinamic şi plăcut pentru condusul de familie astfel se vrea a fi Frendzy. E curios şi faptul că vehiculul nu dispune de montanţi centrali, iar pe partea stângă uşile se deschid una spre cealaltă, asemeni celor de pe Opel Meriva, în timp ce uşa dreaptă spate culisează, în tradiţia vehiculelor comerciale. Comercial pe dreapta şi familist pe stânga?...
Incredibilul merge ceva mai departe, astfel încât uşa culisantă are, în loc de geam, un display de 37 inch... Televizor, dacă vreţi, pentru desene animate şi călătorii plăcute cu copiii la bord... Cofiguraţia asimetrică a carosesiei de aminteşte oarecum şi de Hyundai Veloster, model lansat deja în producţia de serie, care dispune de două uşi pe dreapta şi una singură pe stângă. Adio simetrie în lumea auto? Astfel să atate maşinile viitorului? Vă imaginaţi un S-Klasse cu uşă doar pe dreapta şi un sistem car cinema pe stânga?...
Totuşi, Deyan Denkov, designerul Renault care şi-a pus umărul la greu pentru noua creaţie, declară că s-a inspirat din aviaţie, trăgând cu ochiul mai ales la două modele speciale de avioane: Airbus Beluga şi Antonov 224. Dacă numele vă ridică semne de întrebare vizavi de originea designer-ului, aflaţi că acesta vine din Bulgaria.
Friendzy are şi două moduri presetate, pentru a-şi defini mai bine comportamentul în funcţie de situaţia în care este exploatat: lucru şi familie. Atunci când îl puneţi la lucru, acesta îşi roteşte oglinzile exterioare în poziţie verticală, pentru a vă face să vă simţiţi mai agil în trafic, iar bordul capătă o nuanţă mai verzuie. Dacă il treceţi în modul de familie, oglinzile se poziţionează orizontal, iar iluminarea interiorului capătă o nuanţă oranj.
Panoul de bord al celui de la volan este executat într-un stil arhitectural pe care Renault îl numeşte metal lichid. Forme futuristice şi fluide vin să creeze o ambianţă relaxantă, dar şi funcţională. Frendzy e prieten şi cu tehnologiile moderne, astfel încât nu s-a complicat să creeze o consolă centrală cu funcţii deoacheate, ci acceptă tableta BlackBerry al celui de la volan şi comunică direct cu ea...
Eh, şi acum să vorbim niţel şi despre tehnică şi componente mecanice. FRENDZY este amic şi cu ecologiştii, astfel încât propulsia sa este asigurată de un electromotor de 60 CP. Nu e ceva nou în gama Renault, şi Kangoo actual este disponibil deja într-o astfel de motorizare electrică. Motorul dezvoltă un cuplu de 226 Nm, iar viteza maximă, pe care o poate atinge vehiculul, se situează la 130 km/h.