Prima pagină  »  Ştiri  »  Fără diesel – fără succes
10 OCTOMBRIE 2011, 07:20
2,668
3
Fără diesel – fără succes
De Ilie Toma
5
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
Anul trecut, Nissan a lansat noua generaţie Micra, mutând producţia modelului în India şi oferind doar motorizări pe benzină. Se pare că schimbările nu sunt tocmai pe placul europenilor, noua Micra înregistrând scăderi de vânzări în raport cu predecesoarea sa.

Generaţiile precedente ale lui Nissan Micra erau asamblate, în mod tradiţional, în Marea Britanie, în Sunderland. Prezenţa cel puţin a unei motorizări diesel este aproape o lege pentru orice model compact care vrea să convingă publicul european şi Nissan Micra se conforma acestei legi. Atunci când a anunţat noua generaţie Micra, însă, Nissan a anunţat că motorizările pe benzină oferă un nivel al emisiilor comparabil cu cel al diesel-urilor, iar astfel prezenţa unui diesel în gamă nu mai era adeverită. Se pare că, dacă e să aruncăm o privire după cortină, renunţarea la diesel este corelată şi cu către schimbarea locaţiei de asamblare a modelului din Marea Britanie în India.

Emisiile reduse de CO2 ale versiunilor pe benzină a lui Micra nu reuşesc să fie suficient de convingătoare pentru europeni, însă. Noua Micra înregistrează cifre mai modeste de vânzări în comparaţie cu generaţia precedentă, deşi se află în primul său an complet pe piaţă, atunci când, în mod normal, ar trebui să aibă cele mai bune vânzări. De vină este, pe de o parte, predilecţia europenilor pentru motorizările diesel, iar pe de altă parte ţara în care Micra este asamblată. Având eticheta producţiei într-o ţară „low-cost”, mulţi europeni o privesc cu suspiciune, intuind o diminuare a calităţii, mai ales că şi materialele de la interior denotă o abordare low-cost.

Asftel, în primele 6 luni ale anului curent, Micra s-a vândut în 39,797 exemplare în Europa, în timp ce în 2007 în aceeaşi perioadă se vindeau peste 50,000 de exemplare ale generaţiei precedente. Totuşi, cei de la Nissan nu se arată a fi îngrijoraţi, declarând că vânzările noii Micra se încadrează în limitele aşteptărilor lor. Mai mult ca atât, succesul de vânzări a lui Qashqai – cel mai vândut model Nissan în Europa în prezent – şi a noului Juke – al doilea cel mai vândut model – au determinat o creştere generală a vânzărilor Nissan pe bătrânul continent, fapt care acoperă lipsa succesului noii Micra.

Strategia celor de la Nissan în Europa ascunde, totuşi, şi unele acţiuni mai puţin uzuale, dar aparent bine calculate. De 5 ani Nissan nu mai vinde Almera şi nici nu a produs un succesor pentru aceasta, iar Tiida este indisponibilă în majoritatea regiunilor. Nici Primera nu a mai primit un succesor, iar segmentul business este asigurat de Teana doar în regiunea estică a Europei. Asftel, în segmentul hatchback-urilor compacte şi al sedanurilor, acolo unde concurenţa e mai dură şi marja de profit mai mică, Nissan nu îşi iroseşte eforturile. În schimb, produce crossovere cu siluetă şi design de SUV-uri, care dau senzaţia de SUV, însă exclud toate părţile negative ale SUV-urilor – preţ şi consum ridicat. Mai mult ca atât, şi modelul electric al producătorului – Leaf – s-a dovedit a fi o bună locomotivă de imagine, crescând considerabil notorietatea mărcii în ochii publicului european.
COMENTARII (3)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 10 Octombrie 2011 - 11:54
daca sincer imi e de mirare ca Juke se vinde atit de bine ...
0
0
Mihail
Chişinău
la 10 Octombrie 2011 - 15:26
Eugen asta pentru ca lumea din afara are o logica complet diferita de cea a moldovenilor....
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 11 Octombrie 2011 - 16:06
Eugen: nici 2 lei nu costa JUKE-ul acesta. Mi se face rau cind aud de el, dar cind il vad in fata blocului am reactii adverse.

Hai, Mihai expune-ti si tu punctul de vedere, stiu sigur ca ti-am ofensat Juciok-ul ... xD xD :)) :))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!