Germanii de la Opel fac senzaţie astăzi, dezvăluind versiunea OPC a lui Opel Astra. OPC-ul debutează,ca de obicei, doar în versiunea cu 3 uşi şi aduce o putere de 280 CP cu mult mai mult decât concurenţi precum Volkswagen Golf!
Sub capota noii Astra OPC se află un propulsor turboaspirat de 2.0 litri. Cu o putere de 280 de cai şi un cuplu maxim de 400 Nm, noua compactă fierbinte a germanilor prinde o viteză maximă de 250 km/h! Nici o versiune Astra, din toată istoria Opel, nu a mai fost la fel de rapidă!
În tradiţia diviziei OPC a celor de la Opel, setările şasiului noii Astra GTC au avut loc în urma unei serii lungi de teste pe circuitul nordic al Nurburgring-ului, sub supravegherea strictă a ambasadorului OPC, pilotul de curse Joachim Winkelhock. Suspensia din faţă a modelului este identică celei de pe Astra GTC, cu o geometrie axată spre obţinerea unei manevrabilităţi asemănătoare modelelor prodund sportive. Noua Astra OPC oferă şi posibilitatea setării rigidităţii de răspuns a amortizoarelor şi a pedalei de acceleraţie, prin sistemul FlexRide.
Performanţa componentelor tehnice nu se opreşte aici. Astra OPC a primit un diferenţial cu alunecare limitată, care îi sporeşte considerabil aderenţa în viraje accentuate sau în cazul rulării pe carosabil umed, iar frânele vin de la Brembo.
La partea de design, liniile sculpturale ale lui Astra GTC au primit o doză generoasă de agresivitate, cu prize de aer supradimensionate şi jante enorme. Anvelopele standard vin cu un indice de viteză compatibil cu 300 km/h, deşi viteza maximă oficială se limitează doar la 250 km la oră...
Germanii nu descoperă toată cărţile din prima zi. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a noii Astra OPC este ţinută în taină, la fel ca şi preţul...