GALERIE FOTO (47 IMAGINI)
Ford a dezvăluit noul Fusion la Salonul Auto de la Detroit. În Europa, însă, modelul va debuta drept noua generaţie a lui Mondeo.
Dacă generaţia actuală a lui Mondeo împarte platforma tehnică împreună cu Mazda6, atunci noul Mondeo e construit pe noua platformă globală a celor de la Ford, şi va veni cu o suspensie McPherson pe puntea faţă şi una multi-link pe cea din spate.
Noua generaţie se distinge şi printr-un design agresiv, mai ales în partea frontală, unde grila agresivă a radiatorului pare să emane stilul unui alt frate de odinioară Aston Martin. De fapt, designul este inspirat din liniile conceptul Evos, dezvăluit de Ford toamna trecută la Frankfurt.
Pe piaţa americană, gama de motorizări a noului Fusion va fi compusă din cinci opţiuni trei pe benzină şi două hibride cuplate la transmisii în 6 rapoarte. De asemenea, pe lângă versiunile cu tracţiune pe faţă, va fi disponibilă şi o versiune cu tracţiune integrală.
Cea mai accesibilă motorizare pentru piaţa nord-americană ascunde sub capotă un propulsor în 4 cilindri, de 2.5 litri, care dezvoltă 170 CP şi 230 Nm. Ceva mai puternică, dar şi mai eficientă va fi motorizarea 1.6 EcoBoost, care aduce un propulsor turboaspirat de 179 CP şi 233 Nm. Cuplat cu o transmisie manuală în 6 rapoarte, acest propulsor va avea nevoie de 9.0 litri de combustibil la 100 km parcurşi în regim urban şi 6.3 litri/100 km în regim extra-urban. Iubitorii de performanţă vor avea la dispoziţie un propulsor turbo de 2.0 litri EcoBoost, care livrează 237 CP şi 338 Nm. Anume acest propulsor va fi disponibil şi pe versiunile cu tracţiune integrală, fiind cuplat exclusiv la o transmisie automată robotizată SelectShift.
La capitolul motorizări hibride, noul Ford Fusion porneşte cu o versiune clasică, dotată cu un sistem de propulsie hibridă compus dintr-un motor pe benzină, de 2.0 litri şi un altul electric. Motorul pe benzină funcţionează după ciclul Atkinson, la fel ca şi în cazul lui Toyota Prius. Energia este stocată în baterii de capacitate moderată, dat fiind schimbarea permanentă a regimurilor de funcţionare şi reîncărcare. Totuşi, Fusion Hybrid va putea rula şi în regim pur electric pe distanţe scurte, cu viteze de până la 100 km/h. În mediul urban, Ford Fusion Hybrid ar trebui să indice un consum de 5.0 litri/100 km, în timp ce în afara oraşului consumul va fi ceva mai mare, de 5.4 litri/100 km.
Cea de-a doua motorizare hibridă Ford Fusion Energi este, de fapt, un plug-in hydrid, care dispune de o baterie cu capacitate mult mai mare şi care poate fi reîncărcată de la priză. Această versiune ar urma să devină şi cea mai eficientă între sedanurile de clasă medie, cu un consum de sub 2.3 litri/100 km.
Noul Ford Fusion va îngloba şi o serie de tehnologii moderne, precum sistemul de monitorizare a schimbărilor involuntare a benzilor, monitorizare a zonelor oarbe, SYNC, sau MyFord Touch cu comandă vocală.
Noul Ford Fusion va fi asamblat la uzina Ford din Mexic, iar ulterior şi la cea din statul Michigan, SUA. Americanii vor putea cumpăra noul Fusion peste doar câteva luni, în timp ce în showroom-urile europene noua generaţie Mondeo ar urma să ajungă abia la începutul anului viitor.