Piata auto din Moldova în 2012. Cine şi cât a vândut în primele două luni ale anului?
La sfârşitul anului 2011, guvernul ţării noastre a provocat o adevărată panică între cumpărătorii de maşini, anunţând o creştere usturătoare a acizelor la importul maşinilor. Acest fapt i-a impus, practic, pe mulţi dintre cei care planificau achiziţia unui automobil în următoarele câteva luni să-şi grăbească decizia în speranţa de a anticipa creşterea iminentă a preţurilor.
Până la urmă, din fericire, accizele nu au fost majorate în mărimea anunţată iniţial, ele fiind doar uşor indexate. Totuşi, panica de la sfârşitul anului trecut a dereglat serios piaţa automobilelor noi, făcând ca lunile noiembrie şi decembrie să conglomereze şi vânzările care ar fi avut loc, în mod normal, în ianuarie, februarie şi chiar martie.
Astfel, primele luni ale lui 2012 s-au dovedit foarte atipice şi slabe ca şi cuantum de vânzări. Unele mărci, bine poziţionate de obicei, au înregistrat vânzări cu oscilaţii enorme spre scădere. Altele au crescut, în mod paradoxal. Cele câteva mărci premium, iubite de conaţionalii noştri, au dus-o destul de bine, ca de obicei. Să vedem, deci, cum au stat lucrurile în primele două luni ale anului 2012 pe piaţa auto din Moldova.
Liderul vânzărilor, pentru primele două luni cumulate ale anului 2012, este
marca Chevrolet, care a reuşit să vândă 135 de automobile. În ianuarie, Chevrolet a vândut 45 de
automobile, în timp ce luna februarie
a adus un număr dublu de unităţi
90 de exemplare vândute. Chevrolet reuşeşte, astfel, să detroneze
liderul anului 2011 la vânzări
Dacia. Totuşi, după cum am
menţionat la începutul articolului,
primele două luni ale anului manifestă
o stare atipică, deci pe parcursul
anului topul celor mai bine vândute
mărci ar putea avea modificări
semnificative.