Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Adio, motor rotativ?

27 Iunie 2012 - 14:00
Ilie Toma
Adio, motor rotativ?
La 22 iunie a ieşit de pe linia de asamblare ultimul exemplar al Mazdei RX-8, iar odată cu acest model, a încetat şi producţia de serie a motorului rotativ RENESIS. Este o veste tristă pentru fanii motoarelor lui Wankel, întrucât viitorul acestui tip de propulsoare este foarte incert.

Producătorul japonez a produs motoare rotative timp de 45 de ani, după ce a achiziţionat drepturile de patentă de la însuşi Wankel. Acest tip de propulsor oferă un randament de putere mai mare per capacitate, însă denotă o serie de dezavantaje în exploatare, printre care durata de viaţă mult mai scurtă, fiabilitatea deficitară, consumul regular de ulei şi emisii foarte mari. Chiar şi aşa, întotdeauna au existat fani care au pus preţ pe originalitatea principiului lui de funcţionare. Deşi Mazda a declarat că nu va abandona în totalitate tehnologia motoarelor rotative, în prezent viitorul lor pare puţin probabil, în contextul în care alte motoare mai eficiente şi mai ecologice se dovedesc a fi mult mai atractive în producţie. Până şi Mazda a dezvoltat cu succes noua tehnologie SKYACTIV, care a fost aplicată pe mai multe propulsoare noi eficiente.

Totuşi, principiul de funcţionare al motorului inventat de Felix Wankel rămâne a fi una din cele mai interesante alternative motorului clasic cu pistoni. Greutatea mai mică, numărul mai mic de elemente rotative şi randamentul mare au constituit elementele sale forte întotdeauna. Iar aceste avantaje îl pot recomanda pentru aplicarea la automobilele cu propulsie electrică şi autonomie extinsă, unde există nevoia de a reduce semnificativ greutatea totală. Audi deja a experimentat cu această idee, pe A1 e-tron. Şi dat fiind că motorul rotativ e o parte atât de esenţială în istoria Mazda, ar fi regretabil dacă japonezii ar renunţa la acesta...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter