Premieră: noua generaţie Chevrolet Corvette
14 Ianuarie 2013, 08:08
După o lungă campanie de
teasing, Chevrolet a dezvăluit acum
câteva clipe noua generaţie a unuia din cele mai legendare modele din industria auto – Corvette.
Mai mult ca atât, Chevrolet a readus
în gama Corvette numele Stingray, cu o istorie ce a pornit acum 50 de ani alături de numele Corvette.

Ediţia 1963 Corvette Stingray
(imagine sus) reprezenta
combinaţia ideală între
tehnologiile de ultimă oră, setea
de performanţă, designul
fascinant şi senzaţii unice de
condus. Noua generaţie Corvette adoptă numele Stingray pentru
a defini versiunea sa standard,
după care vor urma, cel mai
probabil, şi versiuni ceva mai puternice, reprezentate de indicii ZR.
Şi chiar dacă vorbim de un Corvette „standard”, noul Corvette Stingray este cea mai fascinantă interpretare a ceea ce s-a putut primi „standard” pe un Corvette în toată istoria sa. Noul
Corvette moşteneşte doar două componente de la predecesorul său. În rest, acesta reprezintă o reinventare inginerească radicală, cu utilizarea
celor mai inovative tehnologii şi concepte, inclusiv o nouă structură din aluminiu şi un nou şasiu, un nou motor V8 şi, desigur, un nou design exterior şi interior.
Să începem cu motorul, inima unui adevărat Corvette. Sub capota noii generaţii Corvette Stingray se află noul motor V8 LT1 Small Block al americanilor, de 6.2 litri, care dezvoltă 450 CP şi 610 Nm. Acesta foloseşte tehnologii noi, precum timpii variabili de deschidere a valvelor, injecţia directă, dar şi posibilitatea deconectării a 4 din cei 8 cilindri la viteze constante de croazieră, atunci când motorul funcţionează ca un propulsor V4.

Noul motor este unul aspirat natural, însă în sistemul de evacuare există două valve adiţionale, care sunt acţionate atunci când nivelul gazelor de eşapament creşte, conectându-se o cale de rezistenţă redusă pentru evacuarea acestora, crescându-se astfel performanţa motorului şi amplificându-se sunetul acestuia.
Motorul V8 poate fi cuplat fie la o transmisie automată cu 6 rapoarte, care dispune şi de padele de schimbare a treptelor lângă volan, fie la o transmisie manuală inedită în gama Chevrolet, care are tocmai 7 trepte. E curios faptul că noul Corvette oferă un sistem Launch Control, care asigură starturi ideale şi ultra-rapide, atât pentru transmisia automată, cât şi pentru cea manuală!
Ca şi până acum, cutiile de viteze sunt montate pe axul spate la Corvette, pentru a asigura o distribuţie ideală de 50 la 50 a greutăţii. La asigurarea acestei balanţe ideale constribuie şi materialele ultra-uşoare, utilizate la construcţia maşinii. Noua structură din aluminiu, spre exemplu, cântăreşte cu 45 kg mai puţin decât cea a predecesorului său, însă oferă o rigiditate torsională sporită cu 57%.
Piesele de caroserie sunt produse
cu utilizarea unui material composit,
care face uz de nano-tehnologii, iar
pentru plafon şi capotă a fost folosită
fibra de carbon. Toată această
tendinţă de a asigura greutatea
minimă, combinată cu puterea de
450 CP a modelului, îl fac pe noul
Corvette să ofere un raport de putere/
greutate mai bun decât cel al lui Audi R8 sau Porsche 911 Carrera.
La partea suspensiei, noul Corvette păstrează acelaşi design verificat în timp, dar vine cu componente noi, mai rigide şi mai uşoare, care fac maşina şi mai capabilă în viraje strânse, ajutată şi de rigiditatea structurală sporită. Cu pachetul de performanţă Z51 Performance Package noul Chevrolet Corvette este capabil să asigure forţe de acceleraţie laterală de 1G! Versiunea standard vine cu
amortizoare Bilstein
de 35 mm diametru, iar
pachetul Z51 aduce amortizoare de 45mm, cooptate cu sistemul Magnetic Ride Control, care poate asigura forţe de răspuns variabile ale suspensiei.
Sistemul de direcţie al noii generaţii Corvette este asistat acum electric, dar inginerii declară că feddback-ul direcţiei a avut doar de câştigat, devenind mult mai informativ şi plăcut pentru cel de la volan.
Noua generaţie Chevrolet Corvette a rămas aproape identică în dimensiuni, crescând cu doar 2.5 cm lungime. Designul supercar-ului american este pe cât de elegant şi impunător, pe atât de funcţional, făcând uz de experienţa din cursele motorsport a celor de la
Chevrolet. Fiecare detaliu de design al
noului Corvette are un rol aerodinamic
predefinit, fiecare linie serveşte unui
scop, asigurând în acelaşi timp
frumuseţea şi proporţiile
perfecte ale
maşinii.
Blocurile optice faţă şi
spate ale noului
Corvette utilizează
tehnologia LED. În
spate, acestea dispun
de elemente duble de
iluminare şi reprezintă
unul din cele mai
ţipătoare elemente
de design.
Şi, în fine, interiorul noului Corvette vrea să ne convingă de o atmosferă premium, corespunzătoare preţului modelului. Dacă până acum Corvette nu dădea mare preţ pe asemenea
detalii, mizând pe senzaţiile puritane de condus, noua generaţie a modelului face uz de materiale mult mai fine, asamblate cu precizie. Conceptul habitaclului pune un accent absolut pe
cel de la volan, întregul bord fiind orientat la îndemâna acestuia, iar volanul de diametru mai mic sporeşte senzaţiile sportive ale maşinii. E curios şi faptul că plafonul din fibră de
carbon al maşinii este unul detaşabil, iar îndepărtarea lui transformă maşina într-o decapotabilă veritabilă!

Chevrolet nu a anunţat încă preţurile
noului său model, dar, cel mai proba-
bil, acestea se vor apropia de nivelul a
60,000 dolari SUA pe piaţa americană.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,153
GALERIE FOTO (58 IMAGINI)
COMENTARII (5)
jaguar
Chişinău
la 14 Ianuarie 2013 - 09:55
arata super
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Ianuarie 2013 - 14:33
Ma ramas cu gura caskata...!!! Cel mai sooper Corvette care a fost creat vreodata
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Ianuarie 2013 - 14:55
Redactia Piataauto.md: Explicati va rog "forţe de acceleraţie laterală de 1G!"... E ceva legat de sistemul ESP?
0
0
Mihail
Chişinău
la 14 Ianuarie 2013 - 15:57
mda... frumos... de dus la corvette... ;)

la partea tehnica nas spune ca au ceva extrem! decit majoritatea dotatiilor pe care americanii trebuiau sa le introdaca de ceva timp....

0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Ianuarie 2013 - 16:04
Mihai: or mai vrea corvette-le in asa Corvette... :-))
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!