Premieră: Noul BMW Seria 3 facelift!
7 Mai 2015, 14:00
Actuala generaţie BMW Seria 3 în caroseria F30 a apărut în 2011, tot atunci redacţia noastră a şi testat-o pe drumurile publice din Spania şi pe circuitul de curse Catalunya! Acum, cu 4 ani mai târziu, BMW Seria 3 în caroserie Sedan şi Touring, primeşte un facelift de mijloc de carieră, pe care
îl vor observa doar cei mai mari fani BMW. Într-adevăr, actuala Seria 3 arata nemaipomenit de bine atunci când a apărut şi producătorul bavarez a decis doar să-i accentueze niţel frumuseţea iniţială, fără a recurge la modificări estetice radicale, cum a fost în cazul lui Seria 1 facelift. Şi acest
drum a fost luat pe bună dreptate, riscurile puteau fi prea mari pentru că BMW Seria 3 este cel mai popular model al mărcii - 14 milioane de exemplare vândute în 40 de ani, de fapt, fiecare al 4-lea BMW vândut fiind un model Seria 3.
Ce s-a schimbat
la Seria 3 odată cu
faceliftul? În primul rând,
a fost modificată bara de
protecţie faţă, calandrul şi
blocurile optice faţă, care au primit
un aspect mai agresiv în versiunea
full LED, cea simplă rămânând practic intactă, cu excepţia micilor fâşii de LED-uri în partea de jos. Bara de protecţie spate de asemenea a fost redesenată, în timp ce blocurile
optice spate au primit elemente tridimensionale LED la interior.
Din linia de design a dispărut stilul „Modern”, noua BMW Seria 3 facelift fiind disponibilă doar în stilurile
„Sport Line”, „Luxury Line” şi
dinamicul „M Sport” (pe imagine), logourile cărora au un design mai tridimensional. Apropo, dacă a venit vorba despre dinamicitate şi BMW M3 Sedan a avut de câştigat pe urma
acestui facelift – acum acesta dispune de blocurile optice spate restilizate, partea frontală ne fiind afectată, aceasta fiind preluată de pe BMW M4 Coupe. Exteriorul noului BMW Seria 3 facelift este finisat în trei culori noi: Mediterranean Blue metallic, Platinum Silver metallic şi Jatoba metallic.
Dacă la exterior mai putem găsi schimbări, comparând imaginile de până şi de după facelift, la interior nu vom găsi practic nimic, în afară de contururile prizelor de aer al sistemului de ventilare niţel modificate! Totuşi, bavarezii ne asigură că materialele de la interior sunt de o calitate mai bună,
iar noile combinaţii de culori vor oferi noi opurtunităţi în individualizarea interiorului. Mai mult decât atât, sistemul multimedia dispune
acum de un sistem de navigare
mult mai rapid, dotat şi cu hărţi tridimensionale realiste.
Gama de motoare pentru noul
BMW Seria 3 facelift, care acum se conformă normelor ecologice Euro 6, include 4 motorizări pe benzină, cu puteri cuprinse între 136 CP şi 326 CP şi şapte motorizări diesel, puterea cărora variază de la 116 CP la 313 CP. Propulsoarele diesel şi pe benzină cu 3, 4 şi 6 cilindri în linie, acum fac parte
din noua generaţie de propulsoare BMW EfficientDynamics, care vine
cu cele mai recente tehnologii şi noi sisteme de turboaspirare. Spre
exemplu, cel mai eficient model diesel este BMW 320d EfficientDynamics Edition Sedan (163 CP), care are un consum mediu de doar 3.8 l/100 km!
Noutăţile mari vin din partea motorizărilor pe benzină. Acum versiunea 320i primeşte un nou propulsor turboaspirat de 2.0 litri cu 4 cilindri, care dezvoltă aceleaşi 184 CP,
dar dispune de un cuplu ceva mai mare – 290 Nm faţă de 270 Nm anterior şi de un consum mai redus – 5.3 l/100 km, faţă de 6.0 l/100 km anterior.
Versiunea precedentă 328i a fost schimbată cu noua versiune 330i, care vine cu acelaşi benzinar turboaspirat, care dezvoltă 252 CP şi 350 Nm, sau cu 7 CP mai mult decât versiunea 328i.
Versiunea de top 335i a fost schimbată de noul 340i, care vine cu un nou propulsor turboaspirat de 3 litri cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 326 CP şi 450 Nm, sau cu 20 CP şi 50 Nm mai mult decât versiunea 335i. Versiunea 340i accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde, fiind cu 0.4 secunde mai rapidă decât versiunea 335i în acelaşi timp consumul mixt s-a coborât de la 7.2 l/100 km la 6.5 l/100 km. Practic toate motorizările sunt disponibile cu cutia automată Steptronic în 8 rapoarte, iar mai multe motorizări pot fi comandate cu sistemul de tracţiune integrală xDrive.

Manevrabilitatea legendară al noului BMW Seria 3 facelift a fost redefinită cu noi setări ale suspensiei, care deşi a devenit mai rigidă, nu a compromis confortul de la bord. În 2016 va apărea şi versiunea hibridă BMW 330e (252 CP), care va putea fi reîncărcată de la o priză domestică şi va avea posibilitatea să indice un consum de doar 2.1 litri pentru prima sută de kilometri şi emisii de CO2 de doar 49 g/km.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,669
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!