Acum 15 ani Volkswagen a bătut toate recordurile de viteze pentru a testa unitatea W12 destinată lui Phaeton!
22 Aprilie 2016, 17:46
Înaintea apariției renumitului Bugatti Veyron, cei de la Volkswagen aveau în vârf modelul W12, care a fost lansat sub forma unei serii de concepte
funcționale în anii 1997 (W12 Syncro), 1998 (W12 Roadster) și în 2001 (W12 Coupe), toate fiind desenate de atelierul ItalDesign Giugiaro, care acum aparține grupului Volkswagen. Aceste super-car-uri conceptuale știrbeau idea brandului Volkswagen drept producător de automobile pentru popor.
Totuşi, scopul creării acestor concepte funcționale avea să fie testarea propulsorului W12 de 6.0 litri pentru viitorul Phaeton, de atunci – un alt automobil care nu s-a asociat cu filosofia brandului. Printre atuurile propulsorului W12 se puteau număra dimensiunile compacte, masa redusă și lipsa vibrațiilor, astfel, tehnologia amplasării cilindrilor în forma literei W a fost aplicată propulsoarelor W8 și
W16, cel din urmă fiind instalat pe Bugatti Veyron care a apărut doar în 2005.

Cei de la Volkswagen trebuiau să testeze tehnologia propulsorului W12, iar o mai bună metodă decât o cursă de anduranță la viteză maximă timp de 24 de ore nici nu se putea inventa.
Pentru aceasta a fost creat prototipul de curse Volkswagen W12 Nardo, care în ziua de sâmbătă, 13 octombrie 2001, a început cursa pe pista circulară Nardo de 12.6 km a celor de la Volkswagen. Totodată, cei de la Volkswagen doreau să bată trei recorduri mondiale, ne ştiind că după scurgerea celor 24 de ore un total de 9 recorduri de viteză vor fi bătute!

Fiind echipat cu o transmisie manuală în 6 trepte W12 Nardo cu ai săi 600 CP putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.5 secunde și atinge o viteză maximă în exces de 350 km/h.
Totuși, pentru a stabili recordurile propuse trebuia de menținut o viteză maximă constantă pe o perioadă îndelungată de timp. Nu a trecut mult de la startul cursei care a avut loc la ora 15:58 până a picat primul record – viteza medie pentru prima oră de cursă a fost bătută cu un rezultat de 310.99 km/h avându-l pe Dieter Depping la volan. După primul pit-stop, care a durat 29 secunde, la volan a urcat Jean-Francois Hemroulle,
totodată fiind făcut şi plinul rezervorului de 255 litri. În câteva ore a picat și al doilea record mașina parcurgând 500 km în regim neîntrerupt cu o viteză medie de 307.64 km/h. După apus a picat și al treilea record – 500 mile neîntrerupte cu o viteză medie de 308.81 km/h. Apoi au picat recordurile pentru 1,000 km cu viteza medie 311.09 km/h, pentru 1,000 mile cu viteza medie 311.51 km/h și pentru 6 ore consecutive cu viteza medie 311.58 km/h.

La ora 4 dimineața în ziua de duminică s-a întâmplat inevitabilul - Dieter Depping a simțit o bubuitură, după care comportamentul mașinii s-a schimbat brusc.
Intrând la pit-stop s-a depistat lipsa difuzorului de aer, care a fost pur și simplu rupt, iar la următorul cerc acesta a fost călcat de mașină în plină viteză fiind deteriorat și spoilerul față. Reparațiile și curățarea circuitului au luat 40 de minute, ceea ce a știrbit din
viteza medie. Peste 17 ore de cursă s-a apropiat al 7-lea record – 5,000 km au fost parcurse cu o viteză medie de 295.44 km/h. Și iată că cele 24 de ore ale curse ajungeau la final. Peste exact 7,085.7 km și 1,441.24 minute Martin Winterkorn a fluturat steagul, iar
în acel moment W12 Nardo a avut în final o viteză medie de 295.24 km/h – un record mondial pentru toate clasele posibile. Totuși, cursa nu se oprise acolo. Mașina a continuat „să taie aerul” pentru a ajunge la 5,000 de mile stabilind un nou record pentru viteza medie - 291.87 km/h.
Având în vedere problema cu difuzorul care a redus viteza medie cu aproximativ 20 km/h pe parcursul celor 24 de ore, cei de la Volkswagen decid să revină cu o nouă încercare pe 23
februarie 2002. În rezultat, într-o nouă cursă împotriva timpului care a decurs fără probleme acelaşi Volkswagen W12 Nardo a reuşit să indice o viteză medie de 322.89 km/h şi o distanţă de
7,749.4 kilometri, devastând precedentul record cu 27.7 km/h şi 663.7 kilometri! În rezultat cei de la Volkswagen au reuşit să bată un total de 18 recorduri mondiale de viteză!
Propulsorul W12 a trecut testul cu brio simţindu-se ca peştele în apă în acele condiţii extreme, înscriind şi un capitol în istoria automobilistică chiar în ajun de lansarea celebrului Volkswagen
Phaeton, prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva din 2002. Phaeton a fost primul model dotat cu propulsorul W12 care dezvolta 420 CP în versiune de producţie, iar mai apoi
cu unitatea W12 au fost dotate modelele Touareg W12, Audi A8 W12, Bentley Continental GT şi Conntinental Flying Spur.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,763
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!