fidelă a ştirilor şi tematicii auto, şi-a pus în scop să verifice maşina înainte de a o cumpăra, pentru a fi sigură că nu-şi achiziţionează un sac de probleme ascunse. Şi, ca să facem o precizare din start, Tatiana şi-a concentrat atenţia doar spre automobilele normale, înmatriculate în Moldova, variantele şmechereşti fiind excluse din start.
Primul model spre care Tatiana a ochit a fost Toyota Prius, datorită reputaţiei bune a modelului şi a mărcii Toyota. Pe piaţa second-hand din ţara noastră în ultimii ani se remarcă o adevărată avalanşă de Priusuri, la preţuri foarte accesibile de cele mai multe ori, iar povestirile proprietarilor despre exploatarea acestora diferă,
zicem noi din experienţa noastră, de norocul proprietarului de a da peste o maşină în stare tehnică bună. Tatiana, însă, căutându-şi maşina dorită într-un ritm relativ lejer în acest interval de timp, nu şi-a găsit Priusul conform dorinţelor ei, în stare bună şi neavariat în trecut. Unii vânzători recunoşteau că maşina a fost avariată, alţii operau mai degrabă după principiul evitării unui răspuns clar:
- A avut accidente maşina Dvs.?
- Poftim?
- A fost lovită?
- Păi... eu n-am avut accidente cu ea.
- Dar, în general, maşina a avut accidente?
- Parcă nu.
- Atunci, parcă, îmi este clar...
Apoi, amărâtă că nu-şi poate găsi un Prius dorit în limitele bugetului său, Tatiana şi-a îndreptat atenţia spre alte modele de maşini. Un Mercedes-Benz A-Class A180 de generaţie precedentă a fost cel care i-a atras atenţia pe un site de anunţuri.
A sunat proprietarul şi povestea maşinii părea impecabilă: fabricată în 2009, are doar 99,000 km parcurşi, cutie automată, a fost importată din Elveţia pentru uz propriu, doar soţia mergea cu ea, transportând copiii, şi acum e vândută urgent pentru că peste câteva zile familia vânzătorului emigrează în Marea Britanie. Mai mult ca atât, maşina are şi o instalaţie de gaz LPG. A nu se confunda cu versiunile pe bază de gaz comprimat NGT, fabricate de Mercedes-Benz, versiuni inexistente în cazul lui A-Class. Aici e vorba de o instalaţie montată de unul din foştii proprietari. Ăsta a fost momentul în care Tatiana ne-a contactat pe noi cu rugămintea de a-i oferi un sfat şi o părere despre această maşină şi acest model, în vederea intenţiei ei de a o cumpăra, şi unde ar putea să o verifice mai bine.
I-am spus că modelul e unul foarte reuşit, în general. Dar, am atenţionat-o din start: parcursul de 99,000 de kilometri ni se pare mult prea suspect, din 2009 încoarce, mai ales luând în