Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Infiniti dezvăluie propulsorul revoluţionar cu raportul de compresie variabil!

15 August 2016 - 13:30
Denis Godorozea
Infiniti dezvăluie propulsorul revoluţionar cu raportul de compresie variabil!
O adevărată provocare pentru ingineri din totdeauna a fost dezvoltarea unui propulsor cu raport de compresie variabil. Cui i-ar fi trebuit un propulsor cu raport de compresie variabil? Acest lucru ar permite ca propulsorul să fie şi eficient schimbându-şi raportul de compresie pe unul mai mare, dar şi performant, atunci când raportul de compresie este micşorat. Au existat o mulţime de idei, inclusiv din partea producătorului suedez SAAB, dar acestea au eşuat din cauza complexităţii construcţiei sau fiabilităţii reduse, astfel, acele motoare experimentale nu au mai ajuns să fie puse în producţie.

Cei de la Infiniti au lucrat asupra unui astfel de propulsor peste 20 de ani şi iată că acum, acesta este gata de a fi produs în serie şi instalat pe automobile de producţie! Noul propulsor pe benzină dispune de 2.0 litri volum, sistem de injecţie directă şi turbocompresor, dar şi de tehnologia VC-T (Variable Compression, Turbocharged).

Spre deosebire de prototipul celor de la SAAB, care dispunea de o chiulasă care-şi schimba poziţia pentru a modifica raportul de compresie, tehnologia VC-T dispune de un mecanism special care modifică poziţia bielei şi pistonului în punctul extrem de sus, schimbând unghiul sistemului multilink instalat pe axul arborelui cotit, poziţia celui din urmă ne fiind schimbată. Astfel, raportul de compresie variază de la 8:1 (pentru performanţe) până la 14:1 (pentru eficienţă). În rezultat propulsorul dezvoltă 270 CP şi 390 Nm, fiind cu 27% mai eficient decât un propulsor pe benzină convenţional cu raport de compresie fix şi la fel de eficient precum sunt propulsoarele diesel de 2.0 litri! Mai mult decât atât, noul 2.0 VC-T va avea un nivel de vibraţii şi sunet mai mici decât un propulsor convenţional, fiind mai uşor şi mai compact.

Propulsorul revoluţionar al celor de la Infiniti va fi dezvăluit pe 29 septembrie la Salonul Auto de la Paris. Acesta se va regăsi sub capota viitorului crossover Infiniti QX50, care a fost prefaţat de conceptul QX Sport Inspiration, având şi rolul de a înlocui unitatea aspirate natural V6 de 3.5 litri care se regăseşte pe mai multe modele din gama Infiniti şi Nissan.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (3 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter