Către anul 2019 toate vehiculele electrice şi hibride vor trebui să emită sunete pentru a atenţiona pietonii!
15 Noiembrie 2016, 14:08
Deşi vehiculele electrice se laudă cu lipsa zgomotului la rulare, acest lucru continuă a fi o problemă majoră pentru pietoni, ciclişti şi nevăzători, care, pur şi simplu, nu aud cum se apropie
vehiculul electric sau cel hibrid, care poate rula în regim electric, riscând să fie loviţi de acesta. Pentru a reduce aceste riscuri, guvernul SUA va impune producătorii de vehicule
electrice şi hibride, precum Tesla Motors, Nissan Motor Company şi Toyota Motors Corporation, să introducă dispozitive de sunet artificial pe toate vehiculele „liniştite” până în luna septembrie 2019.
Conform celor de la NHTSA, această lege le vor costa producătorilor auto 39 milioane de dolari pe an, în schimb dispozitivele de atenţionare vor preveni 2,400 de leziuni către anul 2020, iar beneficiile prevenirii acestor leziuni sunt estimate la 250-320 de milioane de dolari. Cei de la NHTSA menţionează, că riscul accidentării unui pieton sau ciclist de către un vehicul electric sau unul hibrid este cu 19% mai mare, faţă de automobilele convenţionale.
Astfel, conform noii legi, vehiculele electrice şi hibride, vor trebui să dispună de un dispozitiv de atenţionare, care va emite sunete artificiale la viteze de până la 19 mile pe oră (30 km/h), atunci când vehiculul se apropie de o intersecţie sau se deplasează în marşarier. La viteze mai mari, sunetul nu va fi necesar, întrucât curenţii aerodinamici şi zgomotul cauciucurilor vor fi suficiente, pentru ca pietonii să audă apropierea vehiculelor.
Producătorii auto oferă deja vehicule electrice şi hibride, cu sisteme de atenţionare de acest gen. Nissan LEAF a fost primul vehicul electric care a primit un asemenea sistem, numit VSP (Vehicle Sound for Pedestrians). Problema acestui sistem însă, este acel sunet artificial, care deranjează posesorii, unii din ei chiar deconectând aceste sisteme!

Însăşi producătorii îşi exprimă îngrijorarea în ceea ce vizează aceste sisteme.
Normele stabilesc doar cerinţe minime pentru sunetul emis fără a specifica ce fel de sunet trebuie să fie emis. Producătorii auto menţionează că nivelul sunetului stabilit de norme este prea mare. Fiind staţionar, dar pornit, vehiculul va trebui să emită un sunet între 47-50 de decibeli, care va creşte la 50-53 decibeli atunci când vehiculul va rula în marşarier. Atunci când va rula cu viteze de sub 10 km/h volumul sunetului emis va trebui să urce la 53-56 decibeli, la viteze de 20 km/h acesta va trebui să crească la 59-62
decibeli, iar la viteze de 30 km/h la 63-67 decibeli.

Dacă producătorii auto nu ştiu ce fel de sunet să aplice automobilelor, de ce nu ar oferi câteva sunete la discreţia posesorilor, dar şi posibilitatea de a descărca diverse sunete online, care ar putea include şi sunetele maşinilor cu propulsoare convenţionale. Ce ziceţi de un Nissan LEAF cu sunet de Nissan GT-R sau o Tesla Model S cu sunet de Ferrari LaFerrari?! La dorinţă, proprietarii ar putea seta sistemul
pentru ca sunetul să fie emis la orice viteză, ceea ce va spori plăcerea condusului, în cazul în care se optează pentru un sunet ai unei maşini legendare.

Norme similare, privind sunetul emis de vehiculele electrice şi hibride, vor fi impuse în 2019 şi în alte părţi ale lumii, inclusiv în Europa.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,404
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!