Toyota dezvăluie cutia automată cu schimbător manual pe unul din conceptele care vor debuta la Tokyo!

La Salonul Auto de la Tokyo cei de la Toyota vor dezvălui trei concept intrigante. Primul din ele este conceptul viitoarei generaţii Toyota Crown. Partea frontal reprezintă o evoluţie faţă de modelul curent, având un design un pic mai dinamic, în timp ce posteriorul vine cu o noutate în premieră pentru legenda niponă.
Pentru prima data în istoria modelului, care a început în 1955, Crown va avea geamuri laterale fixe, amplasate îndată după portierele spate. Acest lucru s-a datorat spaţiului crescut la interior, care a lărgit prea mult cabina. Acest element însă ştirbeşte un pic din autenticitatea modelului Crown, însă este necesar, pentru evitarea montanţilor prea generoşi, care vor crea zone moarte prea mari.
Viitorul Crown, care va debuta pe piaţa Japoniei în vara anului 2018, va păstra proporţiile acestui concept, astfel încât va avea o lungime de 5,090 mm (+70 mm), o lăţime de 1,800 mm (-5 mm), o înălţime de 1,455 mm (-25 mm) şi un ampatament de 2,920 mm (+15 mm).
Cel de-al doilea concept, numit GR HV SPORTS, este creat de către specialiştii diviziei sportive Gazoo Racing pe baza modelului Toyota 86 (GT86 în Europa). Fiind inspirat din prototipul de curse Toyota TS050 Hybrid, noul concept vine cu propulsie hibridă, pachetul fiind instalat în locul banchetei spate, fiind aprovizionat cu aer pentru răcire din inciziile amplasate în locul geamurilor laterale spate. Conceptul dispune şi de un acoperiş de tip targa, inspirat din modelele Toyota Sports 800 şi Supra, precum şi de un facelift, pentru partea frontală şi posterior. Jantele sunt inspirate din cele regăsite pe maşina de curse TS050 Hybrid.
Cel mai intrigant element însă se regăseşte la interior. Fiind hibrid, vehiculul este echipat cu transmisie automată, cel de la volan poate selecta regimurile transmisiei apăsând pe butoanele amplasate pe consola centrală, similare celor regăsite pe modelele Aston Martin. Condusul în regim manual însă, este şi mai intrigant, maşina având un levier clasic al unei cutii de viteze manuale! Astfel, treptele pot fi incluse precum pe o maşină cu transmisie manuală, o pedală de ambreiaj însă, nu există. Se putea de instalat o pedală, care ar avea o funcţie de ambreiaj virtual, pentru a păstra aura deplină a unei cutii de viteze manuale. Totuşi, apreciem efortul celor de la Toyota de a păstra experienţa condusului cu o cutie manuală.
Al treilea concept este numit Tj CRUISER, de la Toolbox Joy – trusă de scule şi bucurie, unde CRUISER omagiază legendarele tot-terenuri Toyota. Fiind o simbioză dintre monovolum şi SUV, acesta are un aspect ciopârţit, acoperişul, aripile şi capota fiind acoperite cu un material special, care previne zgârieturile. Cel mai interesant este interiorul, unde scaunele pot fi rabatate, formând o podea perfect dreaptă, oferind un spaţiu de 3 metri pe lungime, ceea ce este suficient pentru a transporta plăci de surfing sau biciclete. Uşile spate se glisează similar celor de pe monovolume, fiind mai practice în timpul stocării unor obiecte mari.
Potrivit celor de la Toyota, dacă ar merge în producţie, Tj CRUISER ar putea utiliza platforma globală TNGA, pe care este construit şi noul Prius, o propulsie hibridă combinată cu un benzinar de 2.0 litri lui ar putea avea tracţiune faţă sau integrală.

Producătorul nipon va aduce la Tokyo alte 5 premiere, printre care va fi şi noua generaţie Toyota Supra!
0
5,844
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!