Volvo vrea să fie cu adevărat verde şi va folosi doar combustibili regenerabili pentru navele care vor transporta componentele spre fabricile sale

5 Iulie 2023, 19:04
Redacţia PiataAuto.md
Volvo vrea să fie verde nu doar de faţadă, indicându-ne spre maşinile cu zero emisii pe care le fabrică, ci verde pe întregul său lanţ de producţie. Acum compania suedeză a anunţat că navele transportatoare de containere, care vor transporta componentele spre fabricile sale, vor folosi doar combustibili regenerabili, iar astfel Volvo va reduce cu 84% emisiile de CO2 din lanţul său logistic!
Ca orice producător auto modern, cu fabrici pe mai multe continente ale lumii şi cu componente primite de la sute de furnizori, care ajung pe maşinile sale, anual la fabricile Volvo ajung mii de containere transportate pe mare, cu navele. Se ştie că aceste nave pot avea un consum relativ mic per container, însă emisiile lor la nivel de industrie sunt printre cei mai mari poluanţi din transporturi. Volvo vrea să excludă şi această pată de ruşine din lanţul său logistic, şi devine prima companie auto care aplică doar combustibili regenerabili în transporturile sale maritime şi va face acelaşi lucru şi cu transportul pieselor de schimb. Dar cum ar putea funcţiona asta în mod practic, dacă Volvo nu deţine nave şi tot va trebui să transporte containerele cu ajutorul unor operatori globali mari?
Ei bine, navele care vor face transporturi pentru Volvo vor trebui să folosească un combustibil numit pe scurt FAME, sau ester metilic de acizi graşi, dacă ar fi să intrăm în termeni chimici. E un material folosit de obicei la producţia de biodiesel, dar în acest caz el va fi produs din ulei vegetal ars, fiind transformat în FAME cu ajutorul energiei regenerabile. Pentru crearea acestui combustibil nu vor fi folosite terenuri agricole sau creşteri de animale, ca în cazul biodieselului, ci doar ulei vegetal folosit în restaurante şi trecut printr-un proces industrial ce foloseşte drept sursă energia regenerabilă.
Volvo îşi dă seama că uneori nu va putea impune o navă întreagă să folosească acest combustibil pentru containerele sale, dar va face calculul pentru cât îi revine containerelor pe care le are şi transportatorul va fi obligat să utilizeze atunci când poate alimenta acest tip de combustibil, aducând cifrele în concordanţă cu cota Volvo. Practic, dacă o navă face 12 ture pe an, având 1.000 de containere Volvo din 12.000 transportate în total, e suficient ca una din cele 12 ture să o facă pe acest combustibil, ca să asigure cota necesară Volvo. Iar scopul celor de la Volvo e ca până în 2040 toate transporturile, toată producţia fabricilor sale, doar logistica post vânzare — totul să lase o amprentă finală de zero CO2.
0
1,366
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!