Şeful Audi vrea să concedieze directorul de tehnologie, acuzându-l de stagnarea progresului mărcii germane

21 Februarie 2024, 14:28
Redacţia PiataAuto.md
Actualul şef Audi, Gernot Doellner, pare mai determinat ca oricând să recurgă la acţiuni drastice pentru a scoate compania pe care o conduce din stagnarea pe care tot el o indică. După ce acum câteva zile a schimbat şeful de design al mărcii Audi, acum Doellner vrea să-l concedieze pe directorul de tehnologie al mărcii, Oliver Hoffmann, pe care-l acuză de stagnarea progresului Audi, după cum relatează publicaţia germană Bild, cu informaţii replicate ulterior şi în multe alte entităţi de presă din Germania.
Vorsprung durch Technik, sau progresul prin tehnologie, a fost sloganul mărcii şi principala filosofie Audi încă din perioada în care pe piaţă fusese lansat modelul NSU Ro80, care a avut acest slogan pentru promovarea sa şi care era un model extraordinar de vizionar în tehnologie, după cum l-am explorat noi pe viu într-un reportaj de acum câteva luni.
Foto: NSU Ro80, un model inovator din epoca de dinainte de contopirea cu Audi

Acţiunile Audi din ultimii ani par să se fi depărtat de acest slogan, întrucât în ultima perioadă nu a fascinat cu nicio tehnologie cu adevărat nouă şi fascinantă, care să fi debutat pe un model Audi. Mai mult ca atât, presa germană indică şi faptul că în ultimii doi ani Audi nu a lansat niciun model nou cu adevărat, ci doar facelift-uri şi ediţii speciale, iar informaţiile din interior spun că modelele noi aflate în dezvoltate sunt amânate în permanenţă din cauza problemelor de soft şi integrare de tehnologie, cum se întâmplă şi la alte mărci ale grupului VW în prezent.
Într-adevăr, în anul 2023 Audi a făcut un facelift la Q8 şi altceva nu a mai lansat la nivel de modele noi. În 2022 a fost lansat Q5 e-tron, care e o versiune mai mică e modelului electric Q8 e-tron, debutat iniţial în 2018 ca e-tron. În mijlocul unor decizii de a nu mai dezvolta motoare cu ardere internă, modelele care erau considerate cândva de bază la Audi, de la A4 la A6 şi A8 nu mai primesc generaţii noi în acelaşi ritm, şi şi-au lungit cariera de piaţă, iar cele electrice erau în aşteptarea platformei noi, folosite acum pe noul Porsche Macan, care a determinat şi la Porsche amânări multiple.
Deci, e greu de spus dacă vina pentru aceste stagnări îi aparţine direct lui Oliver Hoffmann sau deciziilor colective pe care le-a luat consiliul Audi şi al grupului VW mai mult timp în urmă, iar apoi şi dezvoltării proaste de software de la compania Carriad, deţinută de grupul VW, care trebuia să servească drept un soi de divizie de soft pentru întreg grupul VW, dar care a tot continuat să eşueze în livrarea de produse care se cereau de la ea.
Foto: Oliver Hoffmann

Însă se pare că trebuie să cadă capete, iar capul lui Oliver Hoffmann e cel vizat acum de şeful Audi. Pentru a-l demite, însă, acesta are nevoie de aprobarea consiliului şi Bild deja spune că s-ar putea ca acest consiliu Audi să ceară şi votul consiliului grupului VW în calitate de acţionar.
Şeful Audi, Gernot Doellner

Oliver Hoffmann a fost numit în 2021 pentru a propulsa Audi spre o electrificare rapidă. Anterior, acesta a lucrat în departamentul de asigurare calităţii la Lamborghini, iar înainte de asta a fost responsabil de dezvoltarea de motoare la fabrica Audi din Gyor, Ungaria. Presa germană spune că lui Hoffmann îi va fi propusă trecerea în cadrul echipei tehnice Audi din Formula 1, vizată pentru următorii ani.
2
9,699
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!