Tesla s-ar pregăti de concedieri, cerându-le managerilor să identifice poziţiile critice din echipele pe care le coordonează

8 Februarie 2024, 10:16
Redacţia PiataAuto.md
Tesla a încheiat anul 2023 tot pe poziţia 1 în numărul de maşini electrice vândute, având şi creşteri de vânzări în cifre absolute, dar a atins asta mult mai dificil, reducând substanţial preţurile la multe din maşinile sale şi oricum a fost depăşită la cifrele ultimului trimestru de BYD. Acum angajaţii Tesla au parte de o nouă zdruncinare, după ce aproape toţi managerii companiei au primit mesaje în care li s-a cerut să identifice care din angajaţii din echipele pe care le coordonează sunt critici pentru viabilitatea echipei lor şi care nu.
Evident, o asemenea solicitare de prioritizare şi ierarhizare a angajaţilor Tesla semnalează dacă nu o intenţie clară, cel puţin o pregătire de scenariul unor concedieri masive. E corect să menţionăm, însă, că Tesla a mai avut şi în trecut perioade de concedieri, doar că temerile industriei sunt că acum aceste concedieri ar putea fi mult mai mari.
Unul din argumente ar fi că Tesla a redus foarte mult preţurile în 2023 şi nu mai are spaţiu de manevră în a folosi acest instrument pentru stimularea vânzărilor. Altul ar fi că la începutul anului 2024, când la Tesla au loc reajustări de salarii, foarte mulţi angajaţi s-au pomenit că au primit creşteri mult mai mici decât se aşteptau, şi-şi exprimau nemulţumirile, iar Tesla a promis că va mai face o reevaluare a salariilor.
Din nou, chiar dacă Tesla ar concedia 2 sau 3 mii de angajaţi, în tabloul său global asta n-ar însemna o cifră critică, întrucât compania şi-a extins fabricile şi numărul de angajaţi cu 29 mii în 2022 şi cu 12 mii în 2023. Deci, chiar dacă orice val de concedieri e unul neplăcut, asemenea ajustări ale numărului de angajaţi nu înseamnă neapărat prognoze sumbre pentru Tesla.
Iar dovada că piaţa şi investitorii nu văd această situaţie drept una critică e faptul că preţul acţiunilor e în uşoară creştere în ultimele 24 ore, iar la nivelul ultimelor 5 zile e aproape neschimbat, cu o variaţie de doar 0,5%.
Însă e la fel de clar că Tesla va avea un an mult mai dificil în faţă, în care va trebui să lupte intens cu BYD şi în general cu producătorii chinezi, despre care şeful Tesla a sugerat că ar trebui taxaţi la import, or, în caz contrar aceştia vor spulbera majoritatea producătorilor occidentali.
2
1,487
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!