Prima pagină  »  Ştiri  »  EuroNCAP: Adio rezultate frecvente de 5 stele?
2 DECEMBRIE 2008, 04:02
1,430
0
EuroNCAP: Adio rezultate frecvente de 5 stele?
De Ilie Toma
0
Saptamana trecuta EuroNCAP a facut publice rezultatele ultimei serii de teste, petrecute conform standardelor actuale, urmand in februarie 2009 sa fie petrecuta prima serie de teste dupa noile criterii ale organizatiei europene, mult mai riguroase de altfel. Majoritatea modelelor testate, cu cifre bune de vanzari pe batranul continent, au reusit sa obtina calificativul maxim de 5 stele la siguranta ocupantilor.

Mai exact, numarul maxim de stele a fost obtinut de modele precum Alfa Romeo MiTo, Ford Fiesta, Peugeot 308CC, Volkswagen Golf VI, Renault Megane, Honda Accord, Opel Insignia, si, cum era de asteptat, Volvo XC60. Volvo a obtinut aici numarul maxim de puncte: 37 din 37 posibile! Se pare ca suedezii raman in continuare a fi cei mai buni cand vine vorba de siguranta!

EuroNCAP a mai testat si Dacia Sandero, in versiunea sa de baza, dar si cea in versiunea care include dotarea “safety pack”. Daca in dotarea cu sistemele de siguranta aditionale Sandero a obtinut un calificativ de 4 stele, in cea de baza Sandero nu a reusit sa ia decat 3 stele, iar EuroNCAP a recomandat insistent asigurarea disponibilitatii sistemelor de siguranta pe toate versiunile de echipare ale modelului.

Dupa ce la inceputul acestui an organizatia europeana a petrecut primele teste cu modele pick-up, acum a venit randul unui nou reprezentant al acestei clase: Ford Ranger, care, din pacate, a reusit un scor de doar doua stele. Dupa declaratiile oficialilor EuroNCAP, acest rezultat denota lipsa de atentie cu care producatorii trateaza aceasta clasa de automobile, in materie de siguranta.

Pe langa modelele sus mentionate, aceasta serie de teste a mai inclus si modele precum Ford Ka (4 stele) si Mercedes-Benz Viano (4 stele). Prima serie de teste conform noilor standarte emise de organizatie va fi publicata in februarie 2009. Noul sistem de apreciere va presupune profilarea unui singur calificativ, format din punctajele obtinute la protectia ocupantilor interiorului, protectia copiilor, cea a pietonilor, precum si o categorie inedita: cea a asistentei oferita de automobil in momentele critice. Astfel, EuroNCAP va lua in consideratie totalitatea de sisteme menite sa intervina in situatii critice pentru a diminua riscul producerii accidentelor si minimizarea consecintelor acestora. Conform noilor standarde, un automobil nu va putea obtine punctajul final de 5 stele daca nu va avea, spre exemplu, in dotarea de baza sistemul ESC (control electronic al stabilitatii). Acest rationament rezulta din statisticile accidentelor, care arata ca prezenta sistemului ESC are un rol major in evitarea sau minimizarea consecintelor unui accident, precum si in salvarea de vieti omenesti la nivel statistic general.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!