Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Istoria în ipostaze moderne: Skoda Felicia Cabrio

31 Mai 2012 - 14:09
Ilie Toma
Istoria în ipostaze moderne: Skoda Felicia Cabrio
Dacă azi dimineaţa vorbeam de festivalul de viteză de la Goodwood şi de automobile istorice care defilează pentru a fi admirate, acum ne vom referi la un alt raliu de automobile istorice – raliul Kitzbühel din munţii Alpi ai Austriei, unul din cele mai impor- tante şi populare evenimente cu partici-parea maşinilor clasice în Europa. Din 1988 şi până astăzi, în fiecare an, tot soiul de maşini clasice se adună aici pentru un raliu spectaculos.

Ediţia din acest an este una aniversară, evenimentul marcând 25 de ani de existenţă. Traseul raliului va avea o distanţă de 430 km şi va trece prin regiunile montane Tyrol şi Salzburg, iar numărul maşinilor participante depăşeşte cifra de 300! Dintre acestea, un exemplar Skoda ne-a atras atenţia în mod deosebit. E vorba de o Skoda Felicia Cabrio, produsă în 1961 – un specimen foarte rar al mărcii cehe. Acest model decapotabil a fost construit între anii 1959 şi 1964, iar de pe poarta uzinei au ieşit 14,863 de astfel de maşini. Toate bune, dacă astăzi n-ar fi rămas în toată lumea doar câteva exemplare „în viaţă”. Sub capota acestei decapotabile e montat un motor pe benzină, în 4 cilindri, de 1,221 cm cubi, care dezvolta 55 CP. Pentru standardele acelei vremi, şi pentru greutatea şi dimensiunile compacte ale maşinii, această putere era suficientă pentru senzaţii de plăcere absolută în condus. Până şi numele caroseriei – 994 – aminteşte de nomenclatura unui producător german de sportcar-uri... Maşina a fost încadrată în raliu chiar de producătorul ceh, ea trecând printr-un proces de restaurare. Skoda este de-abia la cea de-a doua participare în raliul Kitzbühel, în 2011 cehii debutând aici cu o Skoda Tudor 1101 din 1948.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (3 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter