Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noul Mercedes-Benz B-Class, acum şi cu versiune pe gaz natural comprimat

14 Septembrie 2012 - 11:24
Ilie Toma
Noul Mercedes-Benz B-Class, acum şi cu versiune pe gaz natural comprimat
Noua generaţie B-Class a primit, în sfârşit, şi o versiune capabilă să ruleze şi pe bază de gaz natural comprimat, continuând astfel tradiţia începută de predece- sorul său. Redacţia noastră e cea a care a avut ocazia să cunoască îndeaproape un astfel de model, întrucât acum 3 ani am achiziţioant un B-Class de generaţie precedentă, cu propulsie bivalentă, pe benzină şi pe bază de gaz natural comprimat. Astăzi, încă mai exploatăm acea maşină, şi avem deja peste 100,000 km parcurşi. Noua generaţie a renunţat însă la abrevierea NGT (Natural Gas Technology) şi a adoptat denumirea de Natural Gas Drive. Indicele atribuit noii versiunii este B200 NGD. Pe lângă acest element, noua generaţie a vanului propulsat alternativ aduce destul de multe modificări faţă de predecesorul său. În primul rând, precedenta generaţie avea 5 rezervoare destul de compacte de gaz natural comprimat, poziţionate în podeaua sandwich a maşinii, care cumulau un volum de 16 kg de gaz, în timp ce rezervorul de benzină rămăsese intact, la 54 litri volum. Şoferul putea oricând alege regimul de rulare – gaz sau petrol – prin simpla apăsare a unui buton. Noua generaţie nu mai dispune, însă, de podea sandwich – deci nu mai există atâta loc, motiv pentru care rezervorul de benzină a fost redus la doar 12 litri. În schimb, a fost montat un rezervor de gaz mai mare, însoţit de alte două rezervoare mai mici, care cumulează acum 21 kg de gaz comprimat. Şoferul nu va putea alege, însă, regimul de funcţionare. Maşina va rula întotdeauna pe gaz natural comprimat, dacă în rezervoarele de mai există combustibil şi va trece la benzină doar dacă gazul se va sfârşi. Imediat ce rezervoarele de gaz vor avea din nou combustibil în ele, maşina va trece din nou la propulsie pe gaz. Totul de dragul clasificărilor oficiale, care favorizează maşinile care impun şoferii să ruleze pe gaz natural, şi nu pe benzină, având astfel emisii mai mici.

Motorul va fi simţitor mai puternic decât cel al predecesorului său. Dacă la generaţia anterioară motorul dezvolta 116 CP, atunci noua generaţie asigură 156 CP. Van-ul va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 9.1 secunde – cu peste 3 secunde mai rapid decât predecesorul său. Viteza maximă pe care o va putea atinge noul B200 NGD va constitui aproximativ 200 km/h. Noul model va fi disponibil atât cu transmisie manuală, cât şi automată, iar cea automată va fi una cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj. Mai impresionant este consumul de combustibil declarat oficial. Modelul precedent indica un consum extra-urban de 4.1 kg/100 km pentru cutia manulă şi 4.3 kg/100 km pentru cea automată, iar consumul mixt constituia 5.1 şi 5.3 kg/100 km respectiv. Pe experienţă proprie, putem spune că acele cifre erau cu adevărat posibil de atins, noi reuşind să călătorim pe distanţe de mii de km pe autostrăzile europene cu un consum mixt de 3.9-4.2 kg/100 km. Noua generaţie se laudă cu un consum mixt de 4.2 kg/100 km pentru versiunea cu transmisie manuală, care va asigura o autonomie de aproape 500 km pe bază de gaz natural comprimat. În Germania, gazul natural comprimat costă între 1 euro per kilogram şi 1.10 euro/kg, în timp ce benzina costă între 1.75 şi 1.80 euro/litru. În Moldova, gazul natural comprimat este măsurat la staţiile peco în metri cubi (1 m3 < 1kg de gaz) şi costă 8.40 lei/m3, faţă de 17.20 lei/litru, preţul benzinei.

Noul B-Class Natural Gas Drive va debuta public la Salonul Auto de la Paris.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (14 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter