Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mitsubishi lansează noul Outlander cu propulsie hidridă

26 Decembrie 2012 - 12:27
Ilie Toma
Mitsubishi lansează noul Outlander cu propulsie hidridă
Astăzi, 26 decembrie, Mitsubishi a dezvăluit informaţiile complete ale versiunii de serie a SUV-ului hibrid Outlander PHEV, şi dat startul oficial al vânzărilor pentru noul model în Japonia.

Noul Outlander PHEV are un sistem de propulsie plug-in hibryd, ceea ce îl califică drept primul SUV cu o astfel de propulsie din lume, lansat în producţia de serie. Modelul japonez poate rula pe baza propulsiei pur electrice pe o distanţă de 60.2 km, devenind astfel practic pentru exploatarea cotidiană ca automobil electric pentru cei mai mulţi dintre viitorii săi proprietari.

Pentru prima sută de kilometri parcurşi, dintre care primii 60 vor fi propulsaţi pur electric, noul Outlander PHEV va avea nevoie de de doar 1.5 litri de benzină! Ulterior, în regim în regim obişnuit de exploatare hibridă, modelul va indica un consum mixt de benzină de 5.4 litri/100 km!

Sistemul de propulsie a lui Outlander PHEV e format dintr-un motor pe benzină şi două motoare electrice, montate pe fiecare dintre axe. Aceste motoare au o putere de 81.5 CP fiecare. Motorul de pe puntea faţă dezvoltă un cuplu maxim de 137 Nm, iar cel de pe puntea posterioară – 195 Nm. Propulsorul pe benzină e renumitul motor de 2.0 litri, cu numele de cod 4B11, prezent sub capota lui Lancer X şi ASX. Acesta a fost însă revizuit pentru o mai mare eficienţă şi silenţiozitate de funcţionare, puterea lui maximă constituind 118 CP, iar cuplul maxim – 186 Nm.

Dată fiind noua arhitectură, sistemul de tracţiune integrală a trebuit să fie reinventat de inginerii Mitsubishi. Aceştia au elaborat un sistem care poartă numele Twin Motor 4WD, şi care livrează puterea pe puntea faţă de la motorul cu ardere internă sau de la cel electric, în timp ce puterea punţii spate vine doar de la electromotorul de acolo. Cele două punţi nu au vreo conectare mecanică sau vreun diferenţial care ar jongla distribuţia între ele. Totuşi, există un sistem electronic care gestionează acest proces, el fiind preluat de la sistemul de tracţiune integrală Super All Wheel Control al lui Lancer Evo X. Există chiar şi un Lock Mode pentru performanţă superioară în offroad.

Deoarece japonezii au trecut de curând prin intemperii dure ale naturii, noul Outlander mai are şi o funcţie neobişnuită. Bateria de 12.0 kWh a acestuia poate servi drept sursă de energie pentru activităţi în aer liber sau în cazuri de urgenţe şi calamităţi. Outlander PHEV poate genera 1500W la o tensiune de 100 V de curent alternativ, (care poate fi convertit şi la 220V), asigurând, practic, funcţionarea timp de o zi a marii majorităţi a aparatelor electrice. Mai mult ca atât, dacă ulterior va fi folosit motorul pe benzină în rol de generator electric, atunci Outlander PHEV poate servi ca o sursă de energie electrică pe parcursul unei întregi săptămâni cu un singur rezervor!

Preţul noului Mitsubishi Outlander PHEV porneşte de la peste 3 milioane 300 mii yeni japonezi, echivalentul a aproximativ 29,550 euro.

DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter