Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Grupul Volkswagen anunţă vânzări record pentru 2012: peste 9 milioane de maşini vândute

14 Ianuarie 2013 - 13:17
Ilie Toma
Grupul Volkswagen anunţă vânzări record pentru 2012: peste 9 milioane de maşini vândute
Bătălia celor mai mari producători pentru poziţia de lider mondial la vânzări va fi cruntă de tot la rezultatele anului 2012. Se estimează că Toyota, Volkswagen şi General Motors au vândut fiecare mai mult de 9 millioane de maşini în 12 luni ale anului trecut, dar Volkswagen este primul din cei 3 care îşi anunţă rezultatele cumulate pentru toate mărcile grupului.

La drept vorbind, e aproape sigur că Toyota a reuşit să îşi asigure poziţia numărul 1, însă cine va fi ocupantul poziţiei nr. 2 e un mister cu iz de telenovelă, deocamdată. Atât timp când General Motors nu a publicat încă datele cumulate globale de vânzări pentru 2012, se speculează intens că producătorul numărul 2 ar putea deveni Grupul Volkswagen, şi nu GM. Noi vom reveni cu informaţii complete atunci când acestea vor fi disponibile, pentru a vă anunţa despre situaţia despre podiumul mondial al lumii auto, azi, însă, ne vom referi la datele care sunt cunoscute oficial şi cu exactitate – cele ale grupului Volkswagen.

Toate mărcile grupului au cumulat împreună vânzări anuale în sumă de 9.07 milioane de vehicule, în creştere cu 11.2% faţă de anul trecut, dacă se iau în calcul rezultatele Porsche, achiziţionat oficial de către grupul VW la 1 august 2012 şi 8.16% dacă aceste rezultate se omit.

Cea mai mare piaţă unitară pentru grupul Volkswagen este, în mod firesc, China, unde au fost livrate 2.81 milioane de vehicule. În întreaga regiune Asic-Pacific producătorul german a livrat 3.17 milioane de automobile. Livrările pe continentul european au scăzut cu 0.3% din cauza situaţiei economice dificile, mai ales în sudul continentului, şi au totalizat 3.67 milioane de vehicule. Totuşi, menţinerea vânzărilor la acelaşi nivel pe o piaţă care a scăzut anul trecut cu mai mult de 10% reprezintă deja o performanţă remarcabilă.

Pe continentul nord-american grupul Volkswagen a totalizat 841,500 unităţi, în timp ce în America de Sud livrările au totalizat 1.01 milioane unităţi.

Să vedem însă, ce performanţe au înregistrat fiecare din mărcile grupului Volkswagen în 2012.

Marca Volkswagen a totalizat vânzări globale de 5.74 milioane de automobile în 2012, în creştere cu 12.7% faţă de 2011. Volkswagen a crescut simţitor în Europa Centrală şi de Est (+22.4%) şi în America de Nord (+25.5%).

Audi a înregistrat vânzări de 1.46 milioane de vehicule în 2012, în creştere cu 11.7% faţă de anul anterior. Cele mai importante creşteri au fost înregistrate în America de Nord (+18.5%) şi regiunea Asia-Pacific (+28.1%).

Skoda a reuşit de asemenea să-şi sporească vânzările în 2012, totalizând livrări de 939,200 unităţi, sau cu 6.8% mai mult decât în 2011. Marca cehă a reuşit să crească mai ales în Europa Centrală şi de Est (+12.7%) şi regiunea Asia-Pacific (+8.1%)

Marca Porsche, inclusă plenar şi oficial în portofoliul grupului Volkswagen la 1 august 2012, a vândut din august până în decembrie un număr de 59,500 unităţi. Anume aceaste cifre de vânzări grupul Volkswagen are dreptul să le sumeze la cifrele cumulate ale grupului. Totuşi, noi ştim că în 12 luni ale anului marca Porsche a vândut în total 118,868 de maşini, în creştere cu 18.7% faţă de anul 2011.

Din cauza condiţiilor economice dificile de pe continentul european marca Seat este unica din grupul Volkswagen care şi-a scăzut în vânzările din ultimele 12 luni. Seat a reuşit să vândă doar 321,000 de automobile, în scădere cu 8.3% faţă de 2011.

Marca britanică Bentley, şi ea parte a grupului Volkswagen, a vândut 8,510 maşini ultra-luxoase în 2012, în creştere cu 21.5% faţă de anul 2011.

Lamborghini se laudă de asemenea cu vânzări record în 2012, totalizând vânzări de 2,083 unităţi, în creştere cu tocmai 30% faţă de anul 2011! Creşterea a fost asigurată de cel mai proaspăt model al companiei, în primul său an complet pe piaţă – Aventador. Acesta s-a vândut în 922 exemplare, în timp ce familia Gallardo şi-a menţinut vânzările aproape neschimbate, la 1,161 exemplare. Şi în fine divizia Volkswagen vehicule comerciale a producătorului german şi-a crescut vânzările cu 4.1% în 2012, până la 550,400 unităţi.

Deşi tocmai a încheiat un an record pentru istoria sa, şi se află pe podiumul global al producătorilor auto, Volkswagen tratează cu precauţie aceste rezultate, declarând că se aşteaptă la un an 2013 foarte dificil şi incert. Totuşi, germanii declară că strategia lor de lungă durată ar trebui să le permită să facă faţă acestor provocări şi să-şi menţină cel puţin poziţiile acumulate.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter