Renault lansează Rafale E-Tech 4x4, un model de 300 CP, care aduce un nou sistem hibrid cu tracţiune integrală, cu 3 electromotoare şi un motor cu combustie de 3 cilindri

16 Mai 2024, 11:18
Redacţia PiataAuto.md
Renault a pus un mare accent pe versiunile hibride ale modelelor sale, care au fost dezvoltate într-un mod mai deosebit decât alţi producători, punând accent pe un motor foarte simplu cu combustie şi o combinaţie de electromotoare care să facă preţul final accesibil. Doar că acest versiuni aveau o tracţiune pe o singură punte până acum, chiar dacă erau SUV-uri. Renault rezolvă astăzi această problemă prin lansarea lui Rafale E-Tech 4x4, un model de 300 CP care aduce şi un nou sistem hibrid, cu tracţiune integrală.
Întrucât are tocmai 300 CP la activ, noul Rafale E-Tech 4x4 a primit şi emblema Alpine, ca un semn de tratament din partea diviziei de înaltă performanţă a celor de la Renault. Iar noul model are şi parametri picanţi de performanţă, reuşind să prindă prima sută în doar 6,4 secunde!
Noul sistem de propulsie hibridă adaugă un electromotor pe puntea spate şi măreşte puterea motorului cu combustie, de 1,2 litri şi 3 cilindri. Acesta din urmă va dezvolta 150 CP acum, datorită unei turbosuflante noi. Tot el va livra 230 Nm de cuplu maxim, parametrii săi fiind cu 20 CP şi cu 25 Nm mai mari decât pe versiunea E-Tech de 200 CP, de până acum.
Pe puntea faţă mai există un electromotor de 70 CP şi 205 Nm, iar pe lângă el, motorul cu combustie mai are un electromotor ataşat de el ca un apendice, cu curea, care mai livrează 34 CP la turaţii mai moderate, având şi rol de demaror al motorului cu combustie şi generator pentru bateria de 12V.
Noul electromotor, amplasat pe puntea spate, are 136 CP şi 195 Nm. Deşi suma tuturor puterilor e mai mare de 300 CP, sistemul e calibrat să livreze 300 CP împreună, atunci când e solicitat la maxim, în mare parte din cauza faptului că electromotorul apendice are rol limitat la turaţii joase, iar celelalte două electromotoare trebuie susţinute dintr-o baterie relativ mică litiu-ion, de 400 volţi şi 22 kWh.
Această baterie poate asigura 100 km autonomie pur electrică. Vorbim de un plug-in hibrid, deci, iar în acest regim pur electric, maşina poate livra un total de 160 CP şi atinge 135 km/h. Neajunsul e că această baterie nu poate fi încărcată fast charge, ci doar la prize cu curent alternativ, unde poate lua maxim 7,4 kW. Asta înseamnă că o încărcare până la 100% durează aproape 3 ore, iar una până la 80% - 2 ore şi 10 minute. E comod, deci, să încarci preponderent acasă sau la birou, nicidecum la staţii publice unde să aştepţi atât de mult.
În schimb, facă luăm în calcul bateria plină şi rezervorul de benzină plin, maşina poate avea o autonomie de peste 1.000 km într-o călătorie lungă.
3
4,786
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!