Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Volkswagen XL1: automobilul cu un consum de 1.0 l/100 km a devenit realitate!

22 Februarie 2013 - 12:54
Denis Godorozea
Volkswagen XL1: automobilul cu un consum de 1.0 l/100 km a devenit realitate!
Ideea de a crea un vehicul care consumă doar 1.0 litru la 100 km, s-a născut în incinta concernului Volkswagen de mult timp, iar geniul, care a ordonat, ca această idee să fie realizată a fost însăşi Ferdinand Piech, care a dorit ca automobilul sa fie practic şi să consume doar un litru de combustibil. Primul prototip cu denumirea 1-litre a fost prezentat în 2002, iar în 2009 a fost prezentată o evoluţie denumită 1L şi în fine, cea dea treia evoluţie sub forma concept- ului XL1 a debutat în 2011. Iar acum, ideea incredibilă a devenit realitate, pentru că XL1 va fi produs în serie!

Producţia noului XL1 va demara la uzina germană din Osnabruck, unde se produc modelele Volkswagen Golf Cabriolet şi Porsche Boxster. Potrivit producătorului, consumul noului XL1 constituie 0,9 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 nu vor depăşi 21 g/km, iar în regimul pur electric el va putea parcurge până la 50 km! Vă întrebaţi, cum de le-a reuşit? Cu toţii ştim, că pentru o eficienţă sporită maşina trebuie să fie uşoară şi aerodinamică.

Astfel XL1 a obţinut o caroserie extrem de aerodinamică, cu un coeficient de numai 0.189, care se datorează siluetei în formă de picătură de apă, roţilor extrem de înguste, ce măsoară 115/80 R15 pe puntea faţă şi 145/55 R16 pe puntea spate şi oglinzilor retrovizoare înlocuite cu camere de luat vederi, în timp ce mânerele portierelor sunt retractabile.

Proporţiile aerodinamice sunt fascinante, iar designul a fost preluat în totalitate de pe conceptul cu acelaşi nume, prezentat în 2011. Cu o lungime de 3880 mm, o lăţime de 1665 mm şi o înălţime de doar 1153 mm, XL1 este cu 90 mm mai scurt decât un VW Polo şi cu 129 mm mai scund ca roadsterul Porsche Boxster!

Monococul şi panourile exterioare sunt realizate din fibră de carbon, ceea ce a redus greutatea automobilului la 795 kg.

Accesul în habitaclu este eficientizat prin două portiere masive, ce se deschid în sus. La interior se regăsesc două locuri, pentru şofer şi un singur pasager, cel din urmă este deplasat spre spatele maşinii. Cele mai multe elemente la interior sunt realizate din carbon semi-finisat, în timp ce pe partea interioară a portierelor sunt instalate mici ecrane, ce joacă rolul oglinzilor retrovizoare. Portbagajul este situat în partea din faţă şi constituie doar 120 de litri.

Dacă primul prototip (1-litre) folosea doar propulsor diesel, următoarele evoluţii deja aveau propulsie hibridă, la fel ca şi noul XL1. Sistemul hibrid este constituit dintr-un turbodiesel în doi cilindri TDI ce dezvoltă 48 CP şi 120 Nm, un electromotor de 27 CP şi 140 Nm şi un pachet de acumulatoare litiu-ion de 5.5 kWh instalate deasupra axului faţă.

Puterea sistemului hibrid este transmisă punţii spate prin intermediul transmisiei cu 7 trepte cu dublu ambreiaj. Datorită funcţiei ”Boosting” noul XL1 va accelera până la prima sută de kilometri în 12,7 secunde, în timp ce viteza maximă va constitui 160 km/h.



















Noul XL1 este atât de eficient, încât la o viteză de 100 km/h el necesită doar 8.4 CP! Primele 50 km XL1 le parcurge în regim pur electric, iar rezervorul de 10 litri îi asigură o autonomie totală de 500 km.

Noul Volkswagen XL1 va fi construit doar la comandă, iar prima partidă va constitui 50 exemplare, preţul cărora deocamdată nu este cunoscut.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (36 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter