Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mercedes-Benz pregăteşte o versiune blindată pentru M-Class

13 Martie 2013 - 09:24
Ilie Toma
Mercedes-Benz pregăteşte o versiune blindată pentru M-Class
Dacă vorbim de maşini blindate, atunci în peisaj apar imediat lumuzine de lux, cu motoare V12 sau W12 sub capotă, capabilă să propulseze tonele suplimentare de blindaj. Dar iată că în curând va exista un nou SUV blindat! Germanii ne anunţă că lucrează intens la pregătirea noului Mercedes-Benz M-Class Guard.

Atunci când proiectul realizării noului SUV blindat a pornit, inginerii au avut câteva criterii esenţiale în faţă. Noul vehicul trebuia să-şi păstreze cea mai mare parte a funcţionalităţii la interior, trebuia să ofere un confort de condus similar şi o agilitate cel puţin egală.

În primul rând, cei de la Mercedes-Benz au fortificat structura caroseriei noului SUV în concordanţă cu greutatea sporită a maşinii, pentru ca aceasta să ofere aceeaşi rigiditate structurală şi prin urmare aceleaşi capacităţi de agilitate. Fortificarea scheletului maşinii e un ingredient important şi pentru durabilitatea în timp a maşinii, dată fiind greutatea sa imensă. Spre deosebire de un M-Class obişnuiti, unde partea frontală e prevăzută să absoarbă un eventual impact, deformându-se pentru a „înmuia” cât mai mult forţa, faţa lui M-Class Guard e solidificată la maxim, fiind capabilă să spargă ziduri de-a binelea, în loc să cedeze în faţa lor...

Ca de obicei, toate geamurile sunt blindate, inginerii atrăgând o atenţie deosebită la grosimea uniformă a lor, pentru ca imaginile să rămână perfect naturale, fără distorsionări. Oţelul este şi el, în mod firesc, capabil să înghită gloanţe fără a le lăsa să treacă, şi până şi zonele mai sensibile, în apropierea montanţilor, acolo unde există mici spaţii fireşti la conturul uşilor, au fost asigurate prin căptuşirea lor cu cauciuc special, cu structură de oţel integrată în el.

Suspensiile au fost puternic modificate, primind o arhitectură modificată, şi folosind elemente ranforsate. Totuşi, M-Class Guard va beneficia de un confort excelent datorită faptul că suspensia a rămas una pnenumatică. Toate roţile sunt încălţate exclusiv în anvelope RunFlat, cu diametru de 50.8 cm (20 inch), care vor permite rularea maşinii la o viteză de până la 80 km/h chiar şi atunci când acestea au fost ciuruite de gloanţe.

Uimitor, dar noul M-Class blindat va fi disponibil şi cu un motor diesel, de doar 258 CP. Acesta are o cilindree de 3.0 litri şi livrează un cuplu maxim de

620 Nm, fiind cuplat la o transmisie automată 7G TRONIC PLUS. În această motorizare, maşina cântăreşte la gol 2,765 kg, iar cu tot cu pasageri şi bagaje greutatea poate ajunge la 3,350 kg. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9.4 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h.

Mult mai puternică este motorizarea pe benzină ML 500 Guard, care vine cu un motor V8 de 4.7 litri , ce livrează 408 CP şi 600 Nm. Căntărind cu doar 20 kg mai mult decât dieselul, ML 500 Guad va putea prinde prima sută în doar 6.5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la aceiaşi 210 km/h.

Noul M-Class blindat se va alătura celor 3 modele blindate din gama Mercedes-Benz – S-Class (inclusiv Pullman), G-Class şi E-Class.

Totuşi, noul M-Class Guard oferă un nivel de protecţie VR4, ceea ce înseamnă că îşi poate proteja ocupanţii de gloanţe, inclusiv de mare calibru, dar nu le garantează protecţia împotriva atacurilor teroriste, a grenadelor, lansatoarelor de rachetă sau a minelor. De aceste performanţe sunt capabile doar vehiculele cu grad de protecţie VR6 sau VR7.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (1 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter