Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: Audi A3 Sportback g-tron

1 Martie 2013 - 09:11
Ilie Toma
Premieră: Audi A3 Sportback g-tron
Acum o lună redacţia noastră publica un articol special, numit „Ţara în care chiar şi lucrurile extrem de grele înaintează”. Vă vorbeam acolo de procesul logistic de construcţie a unei uzine de vis Audi, care va produce gaz metan pe cale sintetică, utilizând doar energia eoliană pentru a asigura reacţiile chimice, creând, astfel, un combustibil absolut ecologic.

Ei bine, tot atunci vă spuneam că în momentul lansării noului Audi A3, germanii au promis să lanseze şi o versiune cu propulsie pe bază de gaz metan, care ar fi utilizat, teoretic, gazul ecologic produs de uzina Audi. Atunci când lansau noua generaţie A3 germanii spuneau că viitorul model cu propulsie pe baz de va numit A3 T-CNG, de la „turbo compressed natural gas”.

Şi iată că, la doar câteva zile distanţă de startul Salonului Auto de la Geneva, Audi ne anunţă că modelul promis va fi adus la salonul auto apropiat, doar că va adopta o altă denumire – A3 g-tron.

Ne-am obşinuit cu toţii ca Audi să ne prezinte tot soiul de concepte de propulsii electrice sau hibride cu numele „e-tron”, aici însă „g-tron”-ul este deja o formă inovativă, dar desăvârşită, a unei propulsii bivalente de gaz natural comprimat şi benzină, fără vreun electromotor în ecuaţia sistemului de propulsie.



Noul Audi A3 g-tron are sub capotă un motor TFSI de 1.4 litri, puternic adaptat pentru propulsia pe bază de gaz CNG. Atât în regm de rulare pe bază de benzină, cât şi în cel de rulare pe bază de gaz natural comprimat, puterea livrată va fi identică: 110 CP. Cuplul maxim va fi de asemenea identic în ambele regimuri şi va constitui 200 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h nu va fi tocmai cel mai senzaţional – luând 11.0 secunde – dar misiunea principală a modelului nu este sportivitatea, ci eficienţa incredibilă.

În podeaua portbagajului lui A3 g-tron au fost montate două rezervoare de gaz natural comprimat, care pot adăposti împreună 14 kg de gaz, sau aproximativ 18.5 metri cubi volum. Având un consum mixt 3.5 kg/100 km în regim de rulare pe metan, noul Audi A3 g-tron va oferi o autonomie de aproximativ 400 km doar pe baza gazului din rezervoare. Dacă se mai pune la socoteală şi benzina din rezervor, atunci autonomia mai creşte cu alţi 900 km, oferind în total posibilitatea parcurgerii unei distanţe de 1,300 km fără realimentare – cam tot atât, cât oferă şi un motor TDI pe Audi A3.

După cum spuneam, motorul noului model este puternic adaptat pentru o funcţionare fiabilă pe baza gazului natural comprimat. La pornire, ca şi în cazul altor modele cu sisteme de propulsie CNG instalate din uzină, motorul va funcţiona pe bază de benzină până la încălzire, după care va trece automat la propulsia pe gaz. În rezervoare, gazul este stocat la o presiune tradiţională de 200 bari, mai nou e, însă, un sistem de asigurare a presiunii constante a gazului în sistemul de injecţie, care are grijă ca motorul să primească întotdeauna aceeaşi presiune, indiferent de cantitatea de gaz rămasă în rezervor. Mai mult, acest sistem va adapta presiunea în două nivele – mai joasă atunci când motorul operează la turaţii mici, pentru a spori eficienţa, şi mai înaltă atunci când motorul este solicitat mai intens. Atunci când presiunea din rezervoare scade sub 10 bari, modelul trece automat la propulsia pe benzină, contitnuându-şi neîntrerupt deplasarea.

După cum anunţase anterior, modelul de serie A3 Sportback cu propulsie pe bază de gaz natural comprimat va ajunge în showroom-urile europene către toamna acestui an.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (11 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter