Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Renault a prezentat conceptul Twin'Run cu 320 CP!

27 Mai 2013 - 10:20
Denis Godorozea
Renault a prezentat conceptul Twin'Run cu 320 CP!
În 1980, Renault a introdus un model dement pe acelea timpuri, numit R5 Turbo, care a fost realizat pentru omologarea maşinilor de raliu. Substratul tehnic al modelului R5 Turbo reprezenta o amplasare în partea din spate a unui propulsor de 1.4 litri turbo de 160 CP (350 CP pentru versiunea de raliu). Francezii au reînviat acest concept în 2001 cu modelul Clio V6 (230 - 255 CP), care de asemenea avea propulsorul amplasat în spate.

Se pare că francezii doresc încă o dată să reînvie modelele cu propulsoare instalate în spate şi nu numai pe versiunile dinamice de top, dar şi pe pentru întreaga gamă a viitorului Twingo, care va fi construit pe aceeaşi platformă cu viitorul smart şi, cel mai probabil, va avea propulsorul instalat în spate şi tracţiune pe puntea spate! Acest lucru ne confirmă conceptele noi de la producătorul francez – primul a fost Twin'Z cu 5 uşi, iar acum e Twin'Run cu 3 uşi, care a fost prezentat în premieră în week-end-ul trecut, la Marele Premiu al Monaco de Formula 1.

Designul conceptului rezonează cu cel fost folosit pentru Twin'Z, dar este mult mai concis şi retrospectiv, amintind de versiunile de raliu al modelului R5 Turbo din anii 80 ai secolului trecut, şi anume prin eleronul masiv, elemente de iluminare suplimentare, precum şi de culorile caroseriei inspirate din curse şi jantele elegante de 18 inch, ”încălţate” în cauciucuri de dimensiunea 205/40 pe puntea faţă şi 245/35 pe puntea spate.

Având o lungime de 3,68 metri, o lăţime de 1,75 metri şi o înălţime de 1,48 metri, dimensiunile conceptului Twin'Run sunt foarte apropiate de celea a lui Fiat 500.

La baza conceptului stă un cadru din ţevi, iar în spate este instalat propulsorul V6 de 3.5 litri de pe Renault Megane Trophy, care transmite către roţile din spate 320 CP la 6800 RPM şi 379 Nm la 4850 RPM.

Datorită propulsorului puternic şi a greutăţii de doar 950 kg, Twin'Run reuşeşte să atingă prima sută de kilometri în doar 4,5 secunde şi o viteza maximă de 250 km/h.

Conceptul de curse mai este dotat cu o transmisie secvenţială, cu un sistem de frânare puternic, cu etriere cu 6 pistoane în faţă şi 4 pistoane în spate, şi cu un ecran de 5,5 inch în locul panoului de bord.

Astfel noul concept, prevesteşte revenirea legendarelor modele, care vor fi întruchipate în viitoarele modele de serie.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
GALERIE FOTO (30 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter