Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Adio Goodwood, adio Marea Britanie! PiataAuto.md a părăsit Marea Britanie şi a ajuns în Germania

15 Iulie 2013 - 02:36
Ilie Toma
Adio Goodwood, adio Marea Britanie! PiataAuto.md a părăsit Marea Britanie şi a ajuns în Germania
Duminică, 14 iulie 2013, a luat sfârşit ediţia din acest an, aniversară, a Festivalului Vitezei de la Goodwood. Zicem aniversară, pentru că festivalul împlineşte 20 de ani de existenţă în 2013. Iar PiataAuto.md a fost în acest an prima şi deocamdată unica entitate de presă auto din Moldova care a mers la acest grandios eveniment şi a transmis direct pasiunea de la Goodwood către publicul moldovean. Se pare că i-am pus pe jar serios cu acest proiect atât pe colegii din presa auto de la Chişinău, cât şi pe cei din România, alte cel puţin două entităţi de presă auto de peste Prut mobilizându-se în ultimul moment pentru a ajunge la Goodwood! Noi însă, ne bucurăm că Dvs., publicul nostru, aţi putut fi primii care au beneficiat aici, pe site, de cea mai amplă şi diversificată relatare a unuia din cele mai entuziaste evenimente auto din lume!

Odată cu sfârşitul festivalului, redacţia PiataAuto.md a încheiat seria relatărilor directe din Goodwood, şi-a făcut din nou bagajele şi a urcat la bordul lui Chevrolet Orlando pentru a porni înapoi spre Europa continentală. Ultimul nostru popas în sudul Marii Britanii a fost orăşelul de coastă Eastbourne, care s-a dovedit a avea şi o zonă de plajă frumoasă, dar şi un aer de bon ton neaşteptat.

Drumul de aici către Dover, însă – locul în care trebuie să luăm feribotul spre Franţa – e plin de zig-zag-uri, curbe şi zone pitoreşti. Am mers savurând priveliştea pe aici, gândindu-ne că în scurt timp vom părăsi Marea Britanie, după o serie de experienţe frumoase. E drept însă şi faptul că aici calitatea drumurilor engleze e mult mai proastă, dar noi, fiind obişnuiţi cu un nivel extrem, nu am avut mare dificultate în a le traversa cu bine.

Ieri vă spuneam că Chevrolet-ul nostru a tot mers pe prundiş şi teren brut pe la Goodwood, întrucât zonele de parcare de acolo sunt pe pământ gol şi iarbă, iar căile până acolo pot fi trasate maxim cu câte o fâşie de prundiş. Mult praf, multe pietricele, dar Orlando s-a descurcat cu bine. Însă se pare că acele zone şi-au lăsat amprenta asupra unei anvelope de-a lui Orlando, care a primit un şurub sâcâitor în conţinutul ei...

Anvelopa este una de tip „run flat” şi în cazul pierderii presiunii nu se întâmplă nimic grav – drumul poate continua pentru că pereţii exteriori ai anvelopei pot susţine greutatea maşinii. Pe drumul nostru de pe coasta sudică a Marii Britanii am simţit totuşi un sunet ceva mai diferit la rulare în partea stângă spate şi ne-am zis să oprim să verificăm situaţia. Nu a durat mult să vedem şurubul aciuat în anvelopă, iar verificarea presiunii ne-a spus că anvelopa noastră a pierdut aer în cele câteva zile de la Goodwood. Având 7 locuri la bord, Chevrolet Orlando nu are o roată de rezervă propriu-zisă, ci vine cu un kit de încleiere şi un compresor, care poate fi conectat la priza electrică a maşinii. Ca şi B-Class-ul nostru redacţional, de altfel. În cazul unei găuri de şurub, kit-ul de reparare nu prea ajută, aşa că e mai indicat să se lase şurubul în anvelopă şi să se dea un pic mai multă presiune, întrucât însuşi surubul presurizat va menţine aerul până la repararea propriu-zisă a anveopei. Asta am făcut şi noi, am umflat roata până la aproximativ 2.3-2.4 atmosfere şi ne-am continuat drumul, iar verificările ulterioare de presiune ne-au convins că anvelopa nu pierde presiune deja.

Ajunşi în Dover, am constat că feribotul nostru tocmai plecase, pentru că... considerase că şi-a luat deja toţi pasagerii şi maşinile la bord, astfel că a demarat ceva mai devreme decât orarul preconizat. Eh, aici englezii ne-au iritat un pic, dar n-am avut altă soluţie decât să aşteptăm următorul feribot peste câteva ore şi să urcăm acolo pentru a ajunge în Calais, Franţa. Şi iată-ne acum în Europa continentală. Chevrolet Orlando are deja peste 6,000 km parcurşi în această călătorie fantastică, iar consumul lui global mediu, cu tot cu oraşe, metropole, staţionări, porniri, rulări de traseu şi autostrăzi, ambuteiaje şi orice alt tablou posibil este de 7.0 litri/100 km, adică exact cât este indicat în fişa de date tehnice la capitolul consum mixt! Noi suntem extrem de satisfăcuţi de această cifră, la fel ca şi de confortul şi fiabilitatea maşinii pe întreaga durată a călătoriei.

Dar călătoria noastră încă nu ia sfârşit! Mai avem o săptămână de lucru intens în Germania, cu noi şi noi teste drive de excepţie şi articole fantastice pentru Dvs.! Abia atunci, cu o desagă umplută doldora cu materiale valoroase, vom porni spre Budapesta, pentru a returna Orlando partenerilor noştri de la Chevrolet Central & Eastern Europe, iar de acolo vom urca la bordul Lancerului nostru redacţional şi vom reveni în iubita noastră Moldovă... Dar sfârşitul propriu-zis al călătoriei noastre e abia un mare început pentru Dvs. – întrucât marile materiale, articole speciale şi teste drive absolut fenomenale abia urmează să apară aici, pe PiataAuto.md!

Staţi pe aproape deci, în săptămâna care urmează vă vom intriga cu noi evenimente, locaţii şi modele!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter