Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noua Mazda3 - sedan versus hatchback

18 Iulie 2013 - 14:20
Denis Godorozea
Noua Mazda3 - sedan versus hatchback
Japonezii au dezvăluit oficial noul sedan Mazda3, inclusiv detaliile tehnice a acestuia şi, de asemenea, o galerie mare de imagini cu noua familie Mazda3 de a treia generaţie. Desigur, alegerea dintre sedan şi hatchback, ţine de preferinţele fiecăruia, dar, cu toate acestea, ce prezintă aceste două tipuri de caroserii pentru noua Mazda3 şi care sunt diferenţele dintre ele?

Noua familie Mazda3 adaptează designul "KODO - Soul of Motion", datorită căruia atât hatchbackul, cât şi sedanul au un aspect foarte dinamic.

Dar cel mai interesant este faptul că montanţii frontali au fost mutaţi spre spate cu 100 mm, pentru a îmbunătăţi vizibilitatea, dar, odată cu aceasta, modelele au căpătat o siluetă a unor automobile cu puntea spate motrica, deşi acestea au tracţiunea faţă – această senzaţie ne redă capota foarte lungă.

Dar asta nu e tot. De obicei, uşile spate a sedanului şi hatchback-ului de acelaşi model, sunt diferite, aşa a fost şi cu generaţiile anterioare Mazda3, dar designerii au reuşit să schimbe radical lucrurile! În rezultat, uşile din spate ale noilor Mazda3 sunt identice, iar, prin urmare, aceasta a dus la reducerea costurilor de proiectare şi producere (să sperăm că această reducere o vom simţi şi la preţul final).

Chiar şi aşa, blocurile optice spate sunt diferite – la hatchback ele sunt mai mici şi poziţionate la extremităţi, astfel vizual sporind lăţimea părţii din spate, iar sedanul are blocuri optice mai mari, care sunt alungite mai mult pe părţile laterale.

Sedanul este exact cu 120 mm mai lung (4.585 mm) decât hatchback-ul (4.465 mm), dar lăţimea (1.795 mm), înălţimea (1.450 mm) şi ampatamentul (2.700 mm), sunt identice.

Datorită lungimii mai mari, sedanul are un volumul al portbagajului mai mare - 415 litri, faţă de 350 litri al hatchback-ului (1.250 litri cu bancheta spate rabatată), precum şi un coeficient aerodinamic mai bun – 0,258 faţa de 0,275 la hatchback. În ciuda dimensiunilor mai mari, sedanul cântăreşte exact la fel ca hatchback-ul - greutatea minimă este de 1.190 kg, sau cu 90 kg mai uşor decât predecesorul său, în timp ce rigiditatea caroseriei a crescut cu 30%.

Noua Mazda3 este disponibilă cu trei propulsoare pe benzină şi unul diesel. În ciuda greutăţii identice, sedanul este mai rapid şi mai eficient ca hatchback-ul! Dacă cu propulsorul pe benzină 1.5 SKYACTIV-G (100 CP şi 150 Nm), hatchback-ul accelerează până la prima sută de kilometri în 10,8 secunde, atinge o viteză maximă de 182 km/h şi consumă 5,1 l/100 km, sedanul este mai performant – 10,7 secunde/185 km/h şi mai economic - 5,0 l/100 km. Diferenţele dintre hatchback şi sedan, echipate cu propulsorul pe benzină 2.0 SKYACTIV-G, sunt minime.

Versiunea propulsorului cu putere standard (120 CP şi 210 Nm) permite hatchback-ului să accelereze de la zero la 100 km/h în 8,9 secunde (sedanul – 8,8 secunde), să atingă o viteză maximă de 195 km/h (sedanul - 198 km/h), în timp ce consumul mediu de combustibil este identic cu cel al sedanului - 5,1 l/100 km.

Din păcate, cei care au fost deja cuceriţi de sedan, vor fi dezamăgiţi să afle că cel mai puternic propulsor pe benzină de 2.0 litri SKYACTIV-G (165 CP şi 210 Nm), dotat cu sistemul de recuperare rapidă a energiei i-ELOOP, va fi oferit exclusiv pe hatchback şi doar cu cutia manuală în 6 rapoarte.

Cu acest propulsor, hatchback-ul atinge prima sută de kilometri în 8,2 secunde şi dezvoltă o viteză maximă de 210 km/h, în timp ce consumul de combustibil se va situa la nivelul de doar 5,8 l/100 km!

Dar fanii sedanului nu ar trebui să se întristeze prea mult, pentru că cel mai rapid şi mai eficient este anume sedanul, dotat cu dieselul 2.2 SKYACTIV-D (150 CP şi 380 Nm)! Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 8,0 secunde (hatchback-ul – 8,1 secunde), atinge o viteză maximă de 213 km/h (hatchback-ul - 210 km/h), consumând doar 3,8 l/100 km (hatchback-ul – 4,1 l/100 km)! Cu acest diesel, sedanul arată şi cel mai scăzut nivel al emisiilor de CO2 - 104 g/km (hatchback-ul - 107 g/km). Dieselul poate fi cuplat şi la o transmisie automată cu 6 rapoarte, dar aceasta combinaţie va fi disponibilă doar pentru hatchback.

Cel mai important atu al noii familii Mazda3, însă, nu sunt tehnologiile SKYACTIV şi nici designul KODO, ci plăcerea de a conduce, care este oferită de către volanul cu o acuitate de invidiat, suspensia independentă şi habitaclul, construit în jurul celui de la volan. Potrivit creatorilor, poziţia şoferului la volan nu numai că oferă senzaţii a unui condus confortabil şi dinamic, dar, de asemenea, exclude oboseala şi somnolenţa la volan! Aceasta se datorează ambianţei, care îl înconjoară pe şofer şi a primului gadget de acest fel în segmentul compact, numit "Active Driving Display", care afişează viteza, indicaţiile sistemului de navigaţie şi alte informaţii vitale.

Deci, în final ce alegeţi, sedanul sau hatchback-ul Mazda3?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (60 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter