Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

GENEVA 2014: Cum evoluează industria auto chineză cu ajutorul micilor spioni

11 Martie 2014 - 10:55
Ilie Toma
GENEVA 2014: Cum evoluează industria auto chineză cu ajutorul micilor spioni
Mergem la Salonul Auto de la Geneva în fiecare an, de 5 ani încoace. Primele zile sunt întotdeauna rezervate exclusiv pentru presă, dar întotdeauna apar în peisaj şi nişte figuri suspecte, ascunse după paravanul ecusonului de jurnalist, care au o cu totul altă treabă la Geneva. Ei nu fotografiază sau filmează maşini sau fete, nu fotografiază nici măcar detalii frumoase de interior. Ei fotografiază dedesubturile maşinilor, colţuri de caroserie şi felul în care acestea se îmbină unele cu celelalte, ei fotografiază suspensii, pe brânci şi pe spate, ei imortalizează plastice, mânere şi tot ceea ce le trebuie acasă, pentru industria auto. Sunt micii spioni chinezi, care vin la Geneva cu formulare mari, bine organizate, în care scrie clar ce modele trebuiesc spionate şi care sunt locurile care trebuiesc fotografiate. De ce spunem că sunt mici? Pentru că uneori operează cu nişte camere foto derizorii, de care presa profesionistă nu s-a folosit niciodată. Pentru că spionii mari pot cumpăra la propriu o maşină, pentru a o dezasambla în hambarele unei uzine chineze, aflată în crâncenă dezvoltare. Şi în fine, marii spioni industriali sunt cei care încă mai lucrează în taberele concurente, plătiţi neortodox pentru „scurgeri” de informaţii.

Dar totuşi, în acest an micii spioni au fost mai mulţi ca oricând la Geneva. Într-atât de mulţi, încât uneori era nevoie să-i rugăm pentru a se da la o parte de la analiza meticuloasă a dedesubturilor maşinii, pentru a putea noi face o poză mai bună. Şi au fost mai obraznici ca oricând. Dacă înainte lucrau modest, imitând şi un interes pentru maşina ca model integru, acum au ajuns să-şi bifeze fără jenă formularele cu sarcini şi, mai mult ca atât, au ajuns să măsoare direct, cu rigla, detaliile care-i interesează! Imaginaţi-vă un proaspăt S-Class Coupe, lângă care vine un ditamai băiat de treabă, care scoate fără jenă rigla metalică din buzunar şi o pune în locul în care bara de protecţie se îmbină cu plasticul din interiorul aripii! Apoi scoate o măsurătoare textilă. Apoi fotografiază, şi se lasă tot mai tare pe jos, analizând ochios cum au construit germanii maşina. Iar mâine-poimâine apare un nou model chinez, „niţel inspirat” dintr-un model occidental. Şi zicem cu toţii că uite, chinezii sunt muncitori, trudesc de zor la industria lor auto şi evoluează cu paşi giganţi! E greu să gândeşti lucrurile de la zero, să-ţi pui mintea la treabă să proiectezi ceva, să generezi idei. E mai simplu să copii cu neruşinare, ca un puturos care se vrea şmecher...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter