Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Concorso d’Eleganza: maşini de cursă, maşini de glorie

30 Mai 2014 - 08:55
Ilie Toma
Concorso d’Eleganza: maşini de cursă, maşini de glorie
Printre cele mai spectaculoase maşini aduse la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, eveniment la care redacţia PiataAuto.md a mers şi a fost unica entitate de presă auto din Moldova, au fost maşinile adevărate de cursă. Maşini care au fost într-atât de focusate spre performanţă în epoca lor, încât de multe ori nici nu au mai primit omologarea pentru drumurile publice. Alteori au primit-o, însă oricum marile demontraţii ale lor aveau loc pe circuitele închise.

Jaguar XK 120, fabricat în anul 1952, a fost unul din cele mai memorabile automobile de la eveniment. Deşi îşi are originile într-un XK obişnuit, exemplarul de la eveniment a fost modificat pentru curse într-atât de mult, încât habitaclul aproape că a fost sacrificat, iar pilotul se bucură doar de un capac transparent asemeni unui avion, de dragul aerodinamicii.

Un alt Jaguar prezent la eveniment, de această dată un D-Type, a fost construit din start ca o maşină pură de curse, adoptând tehnologii din construcţia avioanelor, inclusiv şi aplicarea unei structuri monococ. Sub capotă era montat un motor cu 6 cilindri în linie, de 3,442 cm cubi, iar exemplarul adus la Villa d’Este e produs în 1954.

Un alt exemplar de-a dreptul deosebit, prezent la Villa d’Este, a fost Maserati 450 S, cu o caroserie roadster semnată de Fantuzzi, şi cu un motor V8 , de 4,477 cm cubi. Deşi e produsă în 1956, maşina asta avea un motor dotat cu 4 carburatoare şi dezvolta o putere imensă de 400 CP!

Un alt exemplar fascinant e Ferrari 500 TRC, un Ferrari cu un motor de doar 4 cilindri, cu doar 1,985 cm cubi cilindree, dar care dezvolta 180 CP. Raportat la greutatea sa de doar 680 kg, maşina italiană era foarte capabilă, mai ales că avea şi suspensii coil-over. Exemplarul adus la Villa d’Este e produs în 1957, unicul an în care Ferrari 500 TRC a fost produs.

Din nou revenim la legendara serie 250 a celor de la Ferrari, de această dată la 250 GTO, unde „O” înseamnă „omologato”, adică omologat pentru drumurile publice. Exemplarul adus la concursul de eleganţă e produs în 1963, şi are sub capotă renumitul motor V12 Ferrari al acelor ani, de 2,953 cm cubi, care livra 300 CP! Exemplarul ăsta mai aleargă şi astăzi cu regularitate în curse, în special în Mile Miglia!

Până acum nu am pomenit nimic despre vreun Porsche, dar să ştiţi că a existat unul la ediţia din acest an a concursului. E vorba despre un Porsche 904 GTS, din 1964. Modelul avea motorul montat central! Era un motor boxer cu 4 cilindri, de 1,966 cm cubi, care dezvolta 198 CP! Mai mult ca atât, motorul era cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte. În fine, seria maşinilor de cursă de la Concorso d’Eleganza e încheiată de un outsider, un non-european ambiţios, creat după reţeta unui motor imens pe o maşină compactă, care ar putea face minuni. Desigur, e Shelby Cobra, Shelby 427 Compet Cobra dacă e să fim mai exacţi. Maşina de la eveniment e construită în 1965 şi are un motor V8 imens, de 7.0 litri!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (44 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter