Noul punct de trecere a frontiere Leova-Bumbăta dintre Moldova şi România are drumul de acces şi parcarea de camioane construite
25 Aprilie 2024, 09:56 Redacţia PiataAuto.md
România şi Moldova au în continuare problema a prea puţine puncte de trecere a frontierei, mai ales dacă am contrapune lungimea hotarului, iar în ultimii 30 de ani nu s-a construit niciun pod nou peste Prut, ca obiectiv definitiv de infrastructură. Anul trecut, însă, a fost creat totuşi un punct nou de trecere a frontierei la Leova-Bumbăta. În lipsa unui pod obişnuit, s-a recurs la soluţia temporară a unui pod cu pontoane, iar întregul drum de acces a fost construit pe cât de repede se putea, la un nivel care să-i asigure condiţii minime de a fi practicat. Acum, însă, e anunţată finalizarea construcţiei întregii infrastructuri de acces către noul punct de trecere a frontierei
Foto: Imagine din momentul inaugurării de anul trecut a punctul de trecere a frontierei
În aceste lucrări se include un drum de acces nemijlocit la punctul de trecere a frontierei, cu lungime de 2,09 km, cu două benzi de circulaţie. Există şi un tronson de 400 metri de racordare la platforma de pontoane, cu 4 benzi de circulaţie.
A fost construită şi platforma unde sunt amplasate construcţiile necesare funcţionalităţii poliţiei de frontiere şi serviciului vamal. Apropo, până acum aceste construcţii temporare operau cu generatoare diesel, întrucât nici măcar trasarea firelor electrice de la reţea nu era făcută.
Alături de punctul de trecere a frontierei, a fost amenajată şi o parcare mare, de 13.000 metri pătraţi, unde pot încăpea până la 100 camioane, conform ministrului infrastructurii şi dezvoltării din Moldova, Andrei Spînu.
De asemenea, a fost construit şi un drum de ocolire a orăşelului Leova, de 1,5 km lungime, între traseul G99 şi strada Podul de Flori, fiind create şi benzi separate pentru a uşura accesul spre acest drum şi spre vamă.
Ministrul Spînu mai spune că acest pod e primul construit între Moldova şi România de la independenţă încoace. Însă, din păcate şi acesta e un pod de pontoane deocamdată, până va demara şi construcţia unui pod definitiv, aşa cum se menţiona în planurile anunţate anul trecut. Totuşi, noul punct de trecere a frontierei de la Leova Bumbăta rezolvă o problemă majoră a lipsei total de puncte de traversare între Moldova şi România, de pe un lung tronson, între Leuşeni şi Cahul.