O nouă serie Euro NCAP vine cu Tesla Model S, BMW Seria 2 Active Tourer, Skoda Fabia, Nissan Pulsar, Renault Megane şi Suzuki Celerio
6 Noiembrie 2014, 11:43
În cea mai recentă serie de crash-teste Euro NCAP au fost testate 6 automobile, printre care şi modelul electric Tesla Model S! Printre ceilalţi „participanţi” se regăsesc noile modele BMW Seria 2 Active Tourer, Skoda Fabia, Nissan Pulsar, Renault Megane şi Suzuki Celerio.
Doar 4 din cei 6 au reuşit să obţină calificativul maxim, în timp ce Renault
Megane şi Suzuki Celerio au primit doar 4 şi respective 3 stele.
Tesla Model S a obţinut cel mai bun rezultat în testele americane NHTSA, fiind declarată cea mai sigură maşină din lume. Ce vor spune oare europenii de la Euro NCAP despre acest sedan electric? La impactul frontal, caroseria a rămas stabilă, dar air bag-ul pasagerului faţă nu s-a deschis deplin,
iar din această cauză capul manechinului a atins bordul. După spusele celor de la Tesla, aceasta s-a întâmplat din cauza unei erori în calibrarea air bag-ului de către furnizor, dar chiar dacă greşeala a fost rectificată, punctele i-au fost scăzute. La impactul cu pilonul caroseria Teslei s-a deformat foarte puţin, dar totuşi,
manechinii au indicat un nivel marginal de siguranţă al cutiei toracice. Pentru siguranţa copiilor Tesla Model S a primit punctajul maximal, în timp ce siguranţa pietonilor a şchiopătat niţel, din cauza pilonilor frontali foarte duri. Chiar şi aşa, Tesla Model S a primit calificativul maxim de 5 stele, dar, ţinând cont de punctele obţinute, ea nu a reuşit să devanseze liderul absolut în siguranţă - Volvo V40.
Cinci stele Euro NCAP a primit şi primul bavarez cu tracţiune faţă - noul BMW Seria 2 Active Tourer. Impactul frontal a fost suportat excelent de către Active Tourer, dar punctele i-au fost
scăzute din cauza siguranţei slabe în zona de jos a picioarelor şoferului. La impactul lateral cu pilonul Active Tourer a demonstrat o siguranţă bună, iar datorită sistemului de frânare automată, care previne impactul la o viteză de până la 20 km/h, Active
Tourer a primit puncte adăugătoare. Fiind un monovolum de familie, Active Tourer s-a descurcat excelent la siguranţa copiilor aflaţi în habitaclu, în timp ce pietonii, la fel ca şi în cazul Teslei, au avut de suferit din cauza rigidităţii pilonilor frontali.
Chiar dacă are dimensiuni compacte, noua generaţie Skoda Fabia a arătat un rezultat demn de 5 stele Euro NCAP. La impactul frontal şi impactele
laterale, noua Fabia a demonstrat un nivel bun de siguranţă, fiind un pic mai slab la impactul spate. Un rezultat excelent a fost obţinut şi la siguranţa
copiilor, în timp ce în testul impactului cu pietonul, pilonii frontali, fiind prea duri, au arătat o siguranţă slabă.
Rezultatele noului Nissan Pulsar sunt foarte similare, cu celea obţinute de noua Fabia, ceea ce ia permis să primească 5 stele. Cei maturi, la fel şi copii, vor fi în siguranţă deplină la
impactul frontal şi impactele laterale, în timp ce impactul din spate va fi unul critic pentru pasageri. Aceeaşi piloni frontali au scăzut puncte la siguranţa
pietonilor. Se pare că pe viitor, vom avea maşini cu air bag-uri în piloni,
sau piloni total diferiţi de cei, ce sunt prezenţi pe maşinile moderne.
Dar ce face Renault Megane în
această serie de crash-teste, dacă
a fost testat cu ceva timp în urmă?
Rezultatul scandalos de 3 stele, obţinut atunci de Megane, ia făcut pe francezi să remedieze toate problemele, ceea ce a sporit ratingul de la 3 la 4 stele. Acum „mare greşeală” a fost
remediată şi Renault Megane poate informa ocupanţii în toate limbile despre necesitatea cuplării centurilor de siguranţă. Totuşi, patru stele sună mai bine decât trei…
Iar trei stele în noua serie de crash-teste au fost obţinute de hatchback-ul bugetar Suzuki Celerio. Dar totul nu este pe atât de rău precum pare! La impactul frontal Celerio a fost foarte sigur, dar la impactul lateral compacta niponă nu a obţinut nici un punct, din cauza lipsei air bag-urilor laterale la versiunile de
bază. Chiar şi siguranţa copiilor a fost catalogată ca una foarte bună, dar pietonii vor avea de suferit din cauza capotei dure şi pilonii frontali duri. La impactul spate, şoferul şi pasagerul faţă nu vor avea de suferit, ceea ce nu se poate spune şi despre pasagerii spate…
În contrast cu modelele moderne menţionate mai sus, Suzuki Celerio dispune doar de ESP, ceea ce nu este suficient pentru un automobil modern. Astfel, Celerio primeşte un punctaj foarte mic la sistemele de siguranţă – 38%.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,380
GALERIE VIDEO (6 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!