Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Skoda Superb: 5 aşi din mâneca noii limuzine, care cuceresc cumpărătorii din Moldova

21 Octombrie 2015 - 15:59
Ilie Toma
Skoda Superb: 5 aşi din mâneca noii limuzine, care cuceresc cumpărătorii din Moldova
Deşi are doar câteva luni de când şi-a pornit vânzările în Moldova, despre noua Skoda Superb se poate spune deja că şi-a adjudecat prezenţa de lider absolut în segmentul său pe piaţa autohtonă, fortificând astfel şi mai mult succesul şi popularitatea predecesorului său. Numai în luna septembrie, spre exemplu, 20 de exemplare Skoda Superb şi-au găsit proprietarii în rândul cumpărătorilor din Moldova.

Noi ne-am gândit să aruncăm o privire de ansamblu, ca să descoperim care sunt aşii din mâneca noului Superb, cu care limuzina cehă îşi convinge cumpărătorii din Moldova. Ce îi convinge, deci, pe conaţionalii noştri la Skoda Superb, să decidă în favoarea acestui model?

1. Spaţiul imens

Designul exterior al noului Superb maschează mult mai bine spaţiul imens pe care îl oferă la interior, atât pentru pasagerii faţă, cât mai ales pentru pasagerii spate, într-o ambianţă de-a dreptul directorială pe bancheta spate. Ocupanţii de aici, din spate, se bucură de 98 cm spaţiu pe înălţime de la şezut la plafon, 152 cm spaţiu „curat” pe lăţime, iar spaţiul pe lungime este pur şi simplu uriaş, chiar şi atunci când în scaunele din faţă stau adulţi de statură înaltă. La toate astea se adaugă şi un portbagaj imens în dimensiuni şi foarte practic configurat prin deschiderea vastă a hayonului. În regim normal portbagajul măsoară 625 litri de volum util, iar odată cu rabatarea banchetei spate volumul poate creşte până la 1,760 litri!

2. Confort

Spaţiul este unul din atributele care creează confortul la bordul lui Superb, dar acestui element i se mai alătură scaune foarte generos profilate, gândite pentru călătorii lungi relaxante, şi liniştea acustică din habitaclu, datorată unei izolări fonice şi mai bune a noii generaţii. Ampatamentul de 2,841 mm contribuie la o rulare mai lină, iar suspensia noii generaţii Superb este capabilă să înghită bine denivelările carosabilului, asigurând în acelaşi timp o ţinută de drum foarte bună a maşinii.

3. Design

Da, noua generaţie Skoda Superb a reuşit deja să placă admiratorilor autohtoni prin formele care le aduce. Atletică şi elegantă în acelaşi timp, cu un aer vizionar spre viiitor, noua generaţie Superb îşi face remarcată prezenţa imediat, chiar şi alături de modele consacrate din segmentul premium. Fireşte, o prezenţă desăvârşită este asigurată mai ales în combinaţie cu faruri LED, elemente cromate de caroserie şi jante elegante.

4. Alegere mare de motoare

Skoda Superb nu privează fanii din ţara noastră de niciunul din motoarele disponibile în Europa centrală şi occidentală, oferind spre alegere o întreagă suită de motoare turboaspirate pe benzină şi diesel. Gama motoarelor pe benzină cuprinde unităţi 1.4 TSI (125 CP), 1.4 TSI (150 CP) 1.8 TSI (180 CP), 2.0 TSI (220 CP) şi 2.0 TSI (280 CP), iar gama diesel cuprinde unităţi 2.0 TDI de 150 CP sau de 190 CP. În funcţie de versiune, motoarele pot fi cuplate la cutii de viteze manuale cu 6 trepte, sau la cutii automate DSG cu dublu ambreiaj, cu 6 sau 7 trepte. Mai mult ca atât, dacă în mod normal Superb dispune de tracţiune faţă, amatorii de tracţiune integrală pot alege între mai multe motoare disponibile cu sisteme 4x4: 1.4 TSI (150 CP), 2.0 TSI (280 CP) sau 2.0 TDI (190 CP). Prin urmare, oricine îşi poate identifica pe noul Superb o motorizare potrivită solicitărilor pe care le are. Toate motoarele se laudă cu eficienţă admirabilă, unele din ele fiind cu până la 30 la sută mai eficiente în raport cu unităţile comparabile de pe generaţia anterioară.

5. Preţ, imagine şi mici chiţibuşuri inteligente. Sau, Simply Clever.

Skoda Superb a reuşit să-şi câştige o imagine foarte bună în rândurile publicului autohton, care face ca orice exemplar Superb care defilează pe străzile autohtone să fie oarecum admirat cu privirea. La toate astea se mai adaugă şi preţuri de achiziţie relativ accesibile – un Superb în motorizare de bază Active, cu echipări de bază, porneşte de la 17,600 euro în Moldova, unul în dotare ceva mai generoasă Ambition – de la 19,000 euro, iar un Superb bine dotat, în echipare Style, porneşte de la 22,200 euro. În fine, dotarea de vârf Laurin&Klement, disponibilă doar în combinaţie cu propulsoarele de top, porneşte de la 29,200 euro în ţara noastră şi poate ajunge până la un maxim de 35,000 euro cu cel mai puternic motor, de 280 CP, şi tracţiune integrală.

Pe lângă asta, Superb întruchipează excelent sloganul „Simply Clever” al mărcii cehe, aducând mici chiţibuşuri inteligente la bord, care fac viaţa mai plăcută. Din această serie de chiţibuşuri, putem menţiona umbrelele speciale, montate în uşi, un port USB şi o priză de 230V disponibilă pentru ocupanţii banchetei spate, capacitatea de găzduire a unor sticle de apă de până la 1.5 litri volum în panourile interioare ale portierelor faţă şi spate, tot soiul de spaţii de depozitare, elemente de fixate inteligentă a bagajelor în portbagaj şi chiar o lanternă LED montată în portbagaj!

Plus alte două avantaje, bifate de redacţie: siguranţă şi conectivitate

Noul Superb s-a învrednicit de calificativul maxim de 5 stele la EuroNCAP, iar redacţia noastră s-a convins pe propria piele la primul test drive din Toscana, Italia, de multitudinea de sisteme de siguranţă activă, care vor face ca maşina să evite în cele mai multe cazuri accidentele, nu doar să-şi protejeze ocupanţii în cazul în care acestea, totuşi, survin. Cel mai fascinant sistem a fost pentru noi capacitatea maşinii de a interveni cu corecţii în volan atunci când automobilul deviază de la cursul benzii. Da, Superb întoarce la propriu volanul şi menţine maşina în interiorul benzii, chiar şi în curbe! Aceste acţiuni sunt mai apoi însoţite şi de semnale sonore, astfel încât să se reducă riscul unei eventuale adormiri a celui de la volan şi a consecinţelor care ar putea urma. Desigur, maşina mai poate şi frâna autonom atunci când identifică iminenţa unui impact şi mai poate dispune şi de cruise control adaptiv, care ajustează viteza maşinii în conformitate cu traficul din faţă.

Iar cei mai avansaţi în tehnologiile moderne vor descoperi că sistemele multimedia de la bordul noului Superb pot fi extrem de avansate. Pe lângă conexiuni obişnuite USB sau Bluetooth, Superb se poate conecta cu telefonul Dvs. şi de la distanţă, prin mai multe aplicaţii specializate. La interior se poate crea un hotspot WiFi, iar datorită acestuia şi unei tablete sau a unui smartfon, pasagerul spate poate prelua comanda mai multor facilităţi de la bordul maşinii, inclusiv a sistemului multimedia. La toate acestea se mai adaugă şi posibilitatea echipării noului model cu un sistem audio Canton, cu 12 difuzoare, care transforma noua limuzina spaţioasă într-o adevărată sală de concerte.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter