Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

După eşecul de la Le Mans Nissan se retrage din cursele de anduranţă!

24 Decembrie 2015 - 09:35
Denis Godorozea
După eşecul de la Le Mans Nissan se retrage din cursele de anduranţă!
Revenirea echipei Nissan în cea mai prestigioasă categorie LMP1 a fost un eşec. Şeful de atunci Andy Palmer, care acum este CEO Aston Martin, era sigur că în 2015 prototipul revoluţionar Nissan GT-R LM NISMO se va bate la egal cu Audi, Porsche şi Toyota, ba chiar va învinge în cursa de 24 de ore de la Le Mans! Dar rezultatul a fost altul…

Din păcate cele trei prototipuri nu au putut participa în cursele de anduranţă WEC în cadrul cărora intră şi cursa de la Le Mans, iar în legendarul maraton de 24 de ore de la Le Mans, prototipurile producătorului nipon erau cu peste 20 de secunde mai lente decât rivalii din categoria LMP1, din cauza sistemului hibrid nefuncţional. Nici în cursă acestea nu au avut succes, având diferite probleme tehnice din cauza cărora toate









prototipurile au fost scoase din cursă. Din cauza problemele tehnice majore cei de la Nissan au hotărât să nu mai participe la etapele rămase din cadrul campionatului WEC.

Chiar dacă cei de la Nissan continuau să perfecţioneze conceptul prototipului GT-R LM NISMO, recent toţi care au participat în acest proiect, inclusiv inginerii, piloţii şi personalul tehnic, au fost notificaţi prin poşta electronică că au fost concediaţi şi că trebuie să le transmită celor de la Nissan toată proprietatea intelectuală pe care o deţin! O acţiune meschină şi de neiertat din partea celor de la Nissan, mai ales pe fondalul caracterului deschis şi prietenos faţă de fani pe care îl adaptau niponii pe parcursul programului LMP1.

Concentrându-se pe un concept cu tracţiunea faţă unde toată unitatea de propulsie era instalată în faţă, pentru a dezvolta o formă aerodinamică care ar fi fost net superioară concurenţilor, cei de la Nissan au omis acel aspect crucial, care presupunea că roţile faţă trebuiau să pună pe asfalt 1,250 CP, să vireze şi să ia asupra lor şi sarcina frânării. Din această cauză componentele se suprasolicitau, iar frânele se înfierbântau şi ieşiau din funcţiune foarte rapid. De la bun început acest concept era un dezastru.

Din această cauză componentele se suprasolicitau, iar frânele se înfierbântau şi ieşiau din funcţiune foarte rapid. De la bun început acest concept era un dezastru.

Cei de la Nissan livrează propulsoare (şi vor continua să livreze) pentru mai multe prototipuri din categoriile inferioare şi chiar acele prototipuri erau mai rapide decât GT-R LM NISMO, iar acest lucru ridică o întrebare – de ce au dorit niponii să fie aşa diferiţi la revenirea în categoria LMP1?

Se putea de venit cu un concept tradiţional, cu propulsor amplasat central, precum cel de 2.0 litri turbo în 4 cilindri cu care este dotat Nissan GT-R NISMO GT 500 care domină competiţia Super GT, iar acesta se putea de combinat cu un motor electric amplasat pe puntea faţă. Unde aţi mai văzut un Nissan GT-R cu tracţiune faţă? Trebuia să fie cu tracţine integrală! În fine, în ciuda eşecului li anunţului că nu vor mai participa în cursele de anduranţă în categoria LMP1 din sezonul 2016, cei de la Nissan au reuşit să atragă mai mulţi fani pentru acest sport, care a devenit mai popular ca niciodată!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter