MOLDOVA SUV MARATON 2016: Astăzi porneşte marea aventură motorizată a verii prin Moldova!
14 Iulie 2016, 07:04
Iată-ne ajunşi în faţa marelui moment, când dăm startul celei mai nebune şi ambiţioase aventuri motorizare a verii prin Moldova: MOLDOVA SUV MARATON 2016! Da, dragii noştri, PiataAuto.md nu conteneşte să vă
surprindă prin idei originale şi extravagante, puse în aplicare cu mult spirit de aventură şi spontanietate! Şi dacă în ultimul an am cucerit nisipurile deşertului Sahara din Africa, iar mai apoi întunericul scăldat în auroră
boreală al Cercului Polar, atunci cea mai grandioasă caravană de automobile implicate de noi vreodată într-o expediţie îşi va întâmpina provocările chiar la noi acasă, în frumoasa noastră Moldovă!
Da, frumoasă! Pentru că avem o ţară nebănuit de frumoasă, iar noi nu ne-am dorit o simplă traversare de la nord la sud şi de la est la vest a ţării. Ne-am debarasat de destinaţiile şi scenariile-clişeu şi ne-am gândit să vă arătăm geografia necunoscută şi magnifică a ţării în care trăim cu toţii! Suntem convinşi că vă vom surprinde într-atât de mult cu grandoarea locurilor prin
care vom ajunge, încât veţi dori să mergeţi şi Dvs. în escapade moldoveneşti. Iar noi tocmai asta ne dorim – pe de o parte să vă demonstrăm Dvs. şi nouă înşine că Moldova este incredibil de frumoasă şi specială mai ales în colţurile ei îndepărtate, iar pe de altă parte să vă inspirăm şi pe Dvs. la escapade în propria noastră ţară! Oare nu se
întâmplă ca 99.5% dintre noi, cei din Moldova, care au călătorit într-o mulţime de locuri renumite din străinătate, să fi omis frumuseţile aflate chiar lângă noi, la câteva ore distanţă de drum?

Ei bine, ia priviţi harta de mai jos!
6 SUV-uri

Am ales SUV-uri pentru această minunată expediţie tocmai pentru ca să putem înainta prin întreaga diversitate de peisaje pe care le vom întâmpina în cale – de la drumuri mai cariate până la drumuri de ţară şi offroad adevărat, pentru că ne dorim să ajungem adânc
în inima Moldovei. Şi toate sunt SUV-uri cu un preţ accesibil, mai mari şi mai mici, cu tracţiune integrală sau faţă, cu motoare diesel sau pe benzină, cu cutii manuale sau automate – avem de toate în această aventură ambiţioasă! Vă prezentăm mai jos care sunt aceste SUV-uri cu un scurt sumar tehnic.
SUZUKI VITARA S

Tip motor: benzină, turboaspirat
Putere maximă: 140 CP @ 5,500 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm @ 1,500-4,000 rpm
Cutie de viteze: automată, 6 trepte
Tracţiune: integrală
Consum de reper: 5.5 litri/100 km
DACIA DUSTER

Tip motor: diesel, turboaspirat,
Putere maximă: 110 CP @ 4,000 rpm
Cuplu maxim: 240 Nm @ 1,750 rpm
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Tracţiune: integrală
Consum de reper: 5.6 litri/100 km
MAZDA CX-5

Tip motor: benzină, aspirat natural
Putere maximă: 160 CP @ 6,000 rpm
Cuplu maxim: 208 Nm @ 4,000 rpm
Cutie de viteze: automată, 6 trepte
Tracţiune: integrală
Consum de reper: 6.6 litri/100 km
SKODA YETI

Tip motor: benzină, turboaspirat
Putere maximă: 125 CP @ 6,000 rpm
Cuplu maxim: 200 Nm @ 4,000 rpm
Cutie de viteze: automată, 7 trepte
Tracţiune: faţă
Consum de reper: 5.8 litri/100 km
NISSAN QASHQAI

Tip motor: diesel, turboaspirat
Putere maximă: 110 CP @ 4,000 rpm
Cuplu maxim: 260 Nm @ 1,750-2,500 rpm
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Tracţiune: faţă
Consum de reper: 3.8 litri/100 km
RENAULT KADJAR

Tip motor: diesel, turboaspirat
Putere maximă: 110 CP @ 4,000 rpm
Cuplu maxim: 260 Nm @ 1,750 rpm
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Tracţiune: faţă
Consum de reper: 3.9 litri/100 km
6 ECHIPAJE VOR CONCURA!

Observaţi că am scris mai sus şi cifrele de reper pentru consum! Ce înseamnă asta? Sunt cifrele de consum mixt oficial, declarat de producători. Noi, fireşte, vom merge prin offroad, oraşe şi sate, cu mai mulţi oameni la bord şi bagaje – vom avea deci un consum
real mult mai mare de atât. Dar! Maratonul nostru nu înseamnă pur şi simplu înaintare la bordul a 6 SUV-uri, ci o adevărată competiţie între echipajele de la bordul lor!

Fiecare maşină va avea câte doi aventuriei responsabili la bord, iar
aceştia vor trebui să tindă la un consum cât mai eficient, dar fără fanatism. Adică vom folosi sisteme de aer condiţionat, vom înainta fără ne gândim numai la consumul momentan, dar totuşi vom tinde să avem un consum cât mai apropiat de ceea ce declară producătorul. Suntem conştienţi că
vom depăşi cifrele oficiale, însă contează cu cât! Pentru că echipajul care va fi în valoare procentuală mai aproape de cifra indicată pentru modelul său va obţine cele mai multe puncte! Spre exemplu – dacă cifra oficială e 5.5 litri/100 km, luăm drept reper maxim valoarea dublă a acesteia: 11.0 litri la o
sută de kilometri. Dacă echipajul va obţine un consum real de 9.5 litri/100 km, înseamnă că el a depăşit consumul oficial cu 4 litri, ceea ce înseamnă 72.7%. Dacă ar fi atins teoretic cifra oficială, echipajul ar fi primit 1000 de puncte, iar fiecare % de abatere îi scoate 10 puncte. Astfel, în cazul
descris mai sus echipajul va fi penalizat cu 727 puncte din cele 1000 posibile şi va obţine la final doar 273 puncte la consum. Dacă cifra consumului real va fi mai mult decât dublă faţă de cea oficială, echipajul va primi un punctaj negativ, spre exemplu -150 de puncte.
La primele alimentări şi realimentări vom calcula şi efectiv volumul de combustibil cheltuit, raportat la kilometrii parcurşi şi vom identifica dacă există erori de afişaj ale computerului de bord
şi care sunt acestea, pentru că ne dorim să calculăm consumul real utilizat, nu neapărat cel indicat pe bord!

S-ar putea ca punctajele la consum s-o ia razna de tot dacă vom merge prin
zone de offroad atât de dure şi să avem nişte cifre fantastice, cu toate echipajele plecând în zona baremurilor sub zero. Dar tocmai asta va fi marea curiozitate la acest capitol. Iar dincolo de consum, există şi mai multe alte criterii pe baza
cărora echipajele îşi pot îmbunătăţi scorul – fiabilitatea maşinii, integritatea ei, parcurgerea segmentelor de offroad cu bine, fără împotmoliri şi renunţări şi chiar şi probe de tir sportiv, în parteneriat cu Sniper Elite şi Sniping Club, dar şi provocări spontane de orientare geografică, constituirea
focurilor de tabără, abilităţi de montare a corturilor şi strângere a vreascurilor şi tot aşa... Într-un cuvânt va fi o competiţie între echipaje atât la abilităţile lor de condus, cât şi la calităţile lor de supravieţuitori! Iar în expediţia asta noi pornim cu 12 aventurieri neînfricaţi şi experimentaţi, divizaţi în 6 echipaje! Aoleu, ce interesant va fi!
AVENTURIERII.

Trei dintre ei – Ilie Toma, Anatolie Untura şi Alex Berdicevschi – au fost anul trecut în Africa, în expediţia PiataAuto.md de 21 de zile, în 21 de ţări pe 2 continente. Apoi, în iarnă echipa a crescut la 4 aventurieri, câştigându-l pe Victor Guzun în rol de camarad cu drepturi depline şi deplasându-se în această formulă către Cercul Polar. Acum, echipa noastră a crescut
la tocmai 12 oameni, şi acum ea îi cuprinde tot în calitate de aventurieri consacraţi pe Oleg Negară, câştigător al campionatului de offroad al Moldovei
în 2012, şi vicecampion în competiţia similară din România din 2014, pe Oleg Efrim, avocat şi fondator al uneia din cele mai reputate case de avocatură din ţară, tot el fost ministru al justiţiei,
pe Mihai Bulai – un antreprenor IT de succes din ţara noastră, pe Vlad Untură – un călător neînfricat, care va fi şi doctorul expediţiei, atât pentru participanţi, cât şi pentru maşini.
Pornim la drum! Vom fi într-o continuă relatare online cu intervenţii video, foto, text, publicaţii în social media!

Partenerul acestei minunate expediţii e Orange Moldova, iar graţie acestui parteneriat fiecare automobil va fi dotat la bord cu un router Wi-Fi! Acesta va folosi conexiunea internetului de mare viteză 4G al Orange Moldova şi ne va asigura că putem să fim întotdeauna conectaţi cu Dvs., publicul, chiar şi în cele mai îndepărtate colţuri ale ţării! Aşa că va urma o avalanţă de relatări – mai complete şi mai scurte, actualizări
pe Facebook, transmisiuni video live, gânduri spontane şi tot ce ne vine prin cap în momentele în care întâmpinăm provocările şi frumuseţile maratonului! Hashtag-ul maratonului pe Facebook este #SUVmaraton!

Pe toată durata maratonului vom alimenta doar cu combustibil Efix de la Rompetrol, atât diesel, cât şi benzină, pentru că o facem de ani de zile şi cu propriile noastre automobile redacţionale! Iar siguranţa expediţiei va fi asigurată de cei de la Donaris Vienna Insurance Group. Cei de la EFES, cu proiectul INIMA MOLDOVEI, ne vor
ajuta să dezvăluim împreună adevărata inimă a ţării noastre, iar la acest capitol avem şi câteva surprize despre care veţi afla pe parcurs!

Aşa că staţi pe aproape, dragii noştri! MOLDOVA SUV MARATON 2016 începe astăzi, iar avaşanşa de conţinut cu totul special se declară pornită!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
2
4,338
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!