Moldova SUV Maraton: prima competiţie directă, primul apus şi prima înnoptare în aer liber
17 Iulie 2016, 10:31
Aşa cum anunţasem iniţial, prima înnoptare a caravanei Moldova SUV Maraton nu era programată într-un hotel sau vreo pensiune turistică, ci într-un camping amplasat chiar pe malul Răutului. Dar, până a ajunge la înnoptare, echipajele Moldova SUV Maraton 2016 mai aveau lucruri picante de făcut!
Atunci când am ieşit de la prânzul moldovenesc, ne-am îndreptat pe mai departe pe traseu, spre Furceni şi apoi Orhei. Cu alte cuvinte, am ajuns la Orhei nu pe drumul normal, asfaltat, ştiut de toţi, ci pe nişte drumuri acoperite ori de pietriş dur şi denivelări de ne tot dădeam într-o parte în alta a drumului, fie pe drumuri din alea
neacoperite cu nimic, cu două urme călcate pe pământ şi o dâră de iarbă sau o groapă între ele. Am trecut, astfel, nişte sate foarte frumoase din inima Moldovei, dar drumurile de legătură printre acestea putea fi traversare ori numai cu nişte SUV-uri, ori cu VAZ-uri din ălea care treceau peste tot. La un moment dat aproape că ne-am şi rătăcit
într-un asemenea sat. Harta drumurilor de pe Google Maps, pe baza căreia ne făcusem noi traseul, s-a dovedit a fi inexactă în raport cu realitatea, drumurile fiind trasate cu o eroare de câteva zeci de metri, tot eronată dovedindu-se a fi şi forma lor. Aşa că ne-am îmbulzit pe nişte drumuri pietroase şi greoaie de la marginea satului, aşa încât cei care ne vedeau se întrebau cu siguranţă „ce-o fi în capul nebunilor ăştia să treacă tocmai pe aici, unde se duc ei oare?”...
Iar după ce-am ajuns la Orhei, coloana noastră de SUV-uri a luat-o pe nişte drumuri asfaltate, dar cu o calitate mai proastă a carosabilului, îndreptându-se spre un punct din apropierea localităţii Negreşti.

Ne-am dorit încă de la început să motivăm echipajele să consume eficient în timp ce relevăm locurile magnifice ale ţării, aşa că principalul element de
competiţie între echipaje este cifra de consum pe care vor reuşi s-o înregistreze, raportată la cifra declarată de producător pentru acel model – cu cât acea cifră e mai apropiată de valoarea oficială, cu atât mai multe puncte va obţine echipajul. Dacă cifra obţinută va fi mai mare decât dublul cifrei declarate, atunci echipajul nu numai că nu va primi deloc puncte la acest compartiment al competiţiei, ci va fi şi penalizat cu o valoare negativă a
a punctajului. Dar deocamdată toate SUV-urile din expediţia noastră îşi menţin un consum destul de eficient, dacă ne gândim la condiţiile extrem de lente şi dificile prin care am călătorit până acum. Cele mai mici cifre le au
dieselurile, evident, dar şi cifrele lor oficiale sunt cele mai mici. Din benzinare Skoda aproape că a depăşit cifra de consum a lui Mazda CX-5 pe un moment, după care şi-a îmbunătăţit rezultatul. Dar Mazda are cea mai relaxată ţintă, întrucât şi cifra ei oficială declarată e un pic mai mare. Pe parcursul următoarei zile vom reumple rezervoarele şi vom scoate cifrele exacte, dar avem noi o impresie că Mazda CX-5 va avea un rezultat
foarte bun în raport procentual faţă de ţinta declarată. Suzuki Vitara ajunsese la un consum de 10.0 litri /100 km în chinurile de offroad, dar acum pe drumuri pe care mergem cu o viteză un pic mai mare, consumul a scăzut la 9.3 litri/100 km. Mai este loc de îmbunătăţire, deci!
Eh, dar pe lângă competiţia la consum, echipajele noastre aveau programată şi o competiţie la tir sportiv, petrecută pe teritoriul unui club sportiv autorizat şi specializat – Sniping Club. Facilităţile de aici sunt unice în ţară şi în regiune, pe un teritoriul imens fiind disponibile atât trageri de distanţă scurtă, cât şi lungă de mare exactitate, până la 800 metri. Şi dacă unii dintre noi aveau experienţă la acest capitol, majoritatea n-au tras în
viaţa lor şi au luat o carabină sportivă pentru prima dată în mâini. Paradoxal, dar cu explicaţii potrivite din partea instructorilor şi o îndrumare eficientă, foarte mulţi dintre cei neexperimentaţi au avut ţintiri bune. Toţi am râs cu poftă când Alex Berdicevschi, talentatul nostru fotograf, s-a dovedit a fi un ţintaş excelent, deşi nu luase niciodată în viaţa lui vreo armă înainte, iar acesta şi-a motivat rezultatele bune prin ţintirile pe care le face zi de zi cu aparatul lui foto!
În fine, la acest capitol al competiţiei n-au câştigat cei mai experimentaţi, ci echipajul cu numărul 5 de la bordul Nissanului, format din Oleg Negară şi Sergiu Lungu. Şi asta pentru că cei de la Sniping Club ne-au permis să alegem tipul de probe pe care doream să le încercăm, iar asta a permis acumularea de mai multe puncte pentru unele echipaje. A urmat o ceremonie de premiere şi întreaga coloană de SUV-uri şi echipaje s-a pornit mai departe după această pauză sportivă.
Înnoptare în aer liber

Am mers pe trasee asfaltate, iar apusul soarelui era tot mai aproape. Lumina devenise caldă şi scălda traseul şi satele din jur, făcând peisajele să pară şi mai magnifice. Ce frumoasă e ţara
asta a noastră, totuşi! Am simţit deja pe pielea noastră problemele majore în infrastructura ei, cu drumuri foarte rele de legătură între sate, iar acum încercam să ne imaginăm cât de frumos ar fi să avem drumuri bune prin toată ţara, între sate şi de legătură cu marele trasee, drumuri măcar şi de câte o bandă pe sens! Cât de accesibile ar
deveni imediat escapadele rurale pentru toţi cetăţenii ei! Acum, multe dintre drumurile dintre sate sunt total incompatibile cu nişte sedanuri sau hatchback-uri de oraş, dar dacă acestea ar fi mai bune, cu siguranţă oamenii ţări noastre ar începe să-şi descopere ţara tot mai mult!
Am simţit plăcerea acestor drumuri bune pe un segment scurt al traseului Chişinău-Soroca, în timp ce ne îndreptam spre Ciutuleşti, locul nostru
de popas nocturn. Apusul soarelui era magnific şi conferea o atmosferă aproape idilică aventurii noastre! În ce experienţă frumoasă suntem noi
implicaţi acum! Cu siguranţă de vom aminti de asta toată viaţa înainte şi vom povesti mult timp despre primul SUV Maraton din Moldova!
Şi aici a început adevărata aventură camaraderească a expediţiei noastre. Ne aflam într-un loc magnific aproape necunoscut publicului larg, dar atât de
frumos! De jur împrejuri zidurile stâncoase ne izolau de restul lumii, oferindu-ne un peisaj extraordinar. Era timpul perfect pentru înjghebarea taberei noastre nocturne!
Am pus maşinile într-un semicerc mai larg, lăsând loc pe centru de un foc de tabără şi de nişte saci de dormit. N-a durat mult până să aprindem focul, iar în scurt timp cei de la Rogob ne-au bucurat cu un colet frigorific special –
nişte carne proaspătă, deja preparată cu iscusinţă, pentru un barbeque pe cinste! În peisaj s-a alăturat şi un offroader de prin părţile locului, care a venit să ne aducă alte alimente pentru
camping-ul nostru nocturn. Noi glumeam că Hummerul ar trebui să aibă rol de rescue car, de maşină salvatoare, care să intervină atunci când vreun SUV ar avea dificultăţi de înaintare, dar adevărul e că până acum n-am avut asemenea dificultăţi!
Am montat şi un generator de
electricitate în campingul nostru şi
după ce am savurat delicii culinare
preparate în aer liber, ne-am culcat
care şi pe unde – pe jos, pe iarbă, în
saci de dormit, sau în maşini. Uimitor,
dar pe aici nu erau ţânţari, ci
doar nişte gâze nevinovate.
Aşa că am putut dormi în
sânul naturii, într-un loc
fantastic din inima
Moldovei! Dacă
aveţi curajul s-o faceţi, să ştiţi că e o experienţă superbă!

Aşa că, dragii noştri, urmează noi zile
şi noi experienţe! Avem în faţă zilele
cu cele mai multe puncte geografice
magnifice, concentrate într-un traseu
superb! Urmăriţi-ne cu noi relatări,
pentru că în calea noastră urmează
alte nenumărate locuri dintre cele mai
fantastice ale Moldovei! Şi tot mâine
facem primele totaluri de consum
şi cu siguranţă va fi interesant să aflăm ce parametri ne-au demonstrat SUV-urile noastre în asemenea condiţii!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
5,065
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!