Vânzările de automobile noi în Moldova în 9 luni ale anului 2018. Cine şi cât a vândut?

După primele 9 luni încheiate ale acestui an, tabloul de vânzări auto în Republica Moldova arată extrem de interesant. Tradiţional, noi spunem întotdeauna că dinamica vânzărilor de automobile noi dintr-o ţară reprezintă foarte fidel bunăstarea populaţiei, or, o achiziţie atât de importantă ca un automobil este mai probabilă de a fi făcută atunci când cetăţenii au o mai mare încredere în veniturile lor prezente şi viitoare.
Vânzările de automobile noi în Moldova sunt în continuă creştere.

Tendinţa de creştere, despre care vorbeam şi mai devreme în acest an, se menţine în continuare şi devine tot mai sănătoasă. Astfel, în primele nouă luni ale anului 2018 s-au vândut cu 19.9% mai multe automobile noi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 58.5% mai mult decât în perioada similară a anului 2016! Astfel, în perioada ianuarie-septembrie 2018 în Moldova s-au vândut 3,672 de automobile noi, faţă de 3,123 automobile noi în primele 9 luni ale anului 2017.
Cresc mai ales mărcile la preţ raţional

Un indicator important de însănătoşire a tabloului de vânzări de automobile noi este reducerea polarizării puternice prin care era caracterizată în anii mai de demult piaţa automobilelor noi din Moldova – când se vindeau mai ales automobilele foarte scumpe şi foarte ieftine. Acum cele mai consistente creşteri sunt realizate în segmentul automobilelor de segment mediu, la preţ raţional, în timp ce mărcile premium fie îşi reduc din avansul nenatural pe care-l aveau anterior, fie îşi echilibrează vânzările cu creşteri mai moderate. În segmentul premium o creştere spectaculoasă e realizată doar de marca BMW, care înregistrează un salt de +53% faţă de primele 9 luni ale anului anterior. Jaguar înregistrează o creştere similară, dar în cazul mărcii britanice cifrele absolute sunt încă modeste. Volvo are o creştere admirabilă de peste 17%. Mărcile Land Rover şi Mercedes-Benz şi-au redus cifrele de vânzări în acest an. O marcă ce muşcă tot mai mult din vânzările segmentului premium e şi Lexus, care a acumulat 57 unităţi vândute în primele 9 luni ale acestui an.
Creşteri de peste 10% înregistrează mărci la preţ raţional precum Renault, Nissan, Mazda, Toyota, Kia, VW, Mitsubishi, Peugeot, Opel, Honda, în unele cazuri mai specifice fiind vorba chiar de creşteri de peste 70%, însă în acele cazuri încă vorbim de cifre absolute mai mici. Din mărcile care vând în volume foarte mari, Skoda şi Suzuki au înregistrat câte o creştere similară de aproape 6%, numărând 511 unităţi vândute în cazul lui Skoda şi 239 unităţi vândute în cazul Suzuki. Datorită motorilor hibride, Toyota are şi ea o performanţă extraordinară în acest an, vânzând 538 de automobile în aceeaşi perioadă.

E interesant şi tabloul mărcilor coreene. Marca Hyundai are o scădere atipică de -16% de vânzări, în timp ce marca-soră, Kia, înregistrează un boom de peste 100% creştere la vânzări.

Cele mai populare modele de automobile noi, îndrăgite de moldoveni

Dacia Logan ocupă în continuare fruntea clasamentului celor mai populare modele de automobile noi, vândute în Moldova, cu 337 unităţi vândute în 9 luni ale acestui an. Clasamentul este urmat de Dacia Duster, cu 215 unităţi vândute şi, paradoxal, de Toyota RAV4, care se regăseşte aici mai ales datorită atractivităţii motorizării hibrid şi preţului ei în dolari americani de pe piaţa ţării noastre.
Topul este continuat de un alt SUV, Hyundai Tucson, cu 184 unităţi vândute, urmat la foarte mică distanţă de bestseller-ul Skoda – modelul Octavia.

Clasamentul poziţiilor 5-10 este continuat de cel mai vândut model SuzukiVitara, cu 140 de exemplare vândute, Kia Sportage, cu 139 unităţi, Dacia Logan MCV, cu 109 unităţi, Hyundai Santa Fe, cu 95 unităţi, Renault Kadjar cu 93 unităţi şi Ford Focus, cu 87 de exemplare vândute, urmărite îndeaproate de Skoda Superb, cu 85 de unităţi.

SUV-urile domină în continuare preferinţele moldovenilor cu o cotă de tocmai 51% în vânzările de automobile noi. Pe lângă modelele menţionate mai sus, de o popularitate excelentă se bucură SUV-urile Skoda Kodiaq, cu 78 de unităţi comercializate, Nissan Qashqai, cu 74 unităţi, Suzuki SX-4 S-Cross, cu 46 de unităţi, Nissan X-Trail, cu 33 de unităţi. O popularitate tot mai mare o ia şi noul SUV ceh Skoda Karoq, vânzările acestuia fiind deocamdată limitate pe piaţa noastră de lupta uzinelor Skoda de a face faţă cererii extraordinar de mari la nivel european pentru acest model.
În segmentul premium, SUV-urile sunt de asemenea printre cele mai preferate, bestseller fiind Mercedes-Benz GLE, cu 51 de unităţi vândute, urmat de Volvo XC90, BMW X5, Volvo XC60, Lexus RX, Mercedes-Benz GLC, Audi Q7 şi BMW X3.
0
4,268
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!