Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Germanii au stabilit că Tesla Model 3 produce mai mult CO2/km decât Mercedes-Benz C-Class C 220 d!

21 Mai 2019 - 12:18
Redacţia PiataAuto.md
Grupul de cercetare CESifo din Munchen a comparat nivelele de emisii de dioxid de carbon, produse de electromobile și mașinile dotate cu propulsoare moderne diesel. Deși anterior în presă se publicau informații similare, germanii au confirmat practic că electromobilele sunt mai dăunătoare pentru mediul înconjurător decât modelele dotate cu motoare convenționale cu combustie internă.
Cercetătorii germani au comparat două bestellere disponibile pe piață în prezent: pe o parte avem unul dintre cele mai solicitate electromobile, Tesla Model 3, iar pe cealaltă parte avem un Mercedes-Benz C-Class C 220 d, echipat cu turbodiesel de 2.2 litri. În urma măsurărilor executate, cei de la CESifo au ajuns la concluzia că electromobilul Tesla Model 3 produce o cantitate mai mare de dioxid de carbon per kilometru, decât un propulsorul turbodiesel utilizat de Mercedes-Benz C-Class, iar diferența este una substanțială, de circa 25%: Model 3 indică un nivel de 159 grame de CO2 per kilometru, în timp ce Mercedes-Benz C 220 d indică un nivel de 117 grame de CO2 per kilometru.

Astfel, dacă e să ținem cont de cantitatea dioxidului de carbon eliminată în procesul de producție a unei baterii de 75 kWh, utilizate de electromobil, constatăm că un propulsor diesel modern produce o cantitate mai mică de CO2 timp de 10 ani de exploatare, cu o medie de 15 mii km parcurși anual – un asemenea interval de timp este prevăzut pentru bateria utilizată de electromobil.
Cercetătorii au constatat, că producerea și prelucrarea litiului, ce este utilizat pe scară largă la producția bateriilor pentru diverse dispozitive, inclusiv electromobile, solicită o cantitate imensă de energie, iar o baterie cu o capacitate de 75 kWh produce o medie cuprinsă între 10 și 14 mii kg de CO2 de la startul producției și pe durata exploatării.

Ei bine, propulsoarele turbodiesel produc o cantitate mai mică de dioxid de carbon chiar și comparativ cu cele mai moderne propulsoare alimentate cu benzină, însă emisiile produse de unitățile turbodiesel conțin oxizi de azot și anume aceste emisii sunt extrem de nocive pentru organismele vii, tot ele servind drept motiv pentru restricțiile de circulație impuse automobilelor diesel în cele mai mari orașe din Europa. Parțial, problema este soluționată de sistemul AdBlue, menit să neutralizeze pe cât posibil emisiile de oxizi de azot, tehnologie omniprezentă pe majoritatea automobilelor diesel moderne.
Rezultatele cercetărilor produse de CESifo sunt cu atât mai alarmante, dacă e să ținem cont de faptul că în mai multe orașe europene în ultimile luni a fost înregistrată o creștere a poluării aerului cu dioxid de carbon pe fundalul scăderii popularității automobilelor diesel, pasionații auto optând mai des pentru automobile hibride sau dotate doar cu propulsor pe benzină.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter