Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră mondială: noua generaţie Cadillac Escalade, cel mai luxos SUV din gama General Motors

5 Februarie 2020 - 10:37
Denis Godorozea
Gama SUV-urilor imense din cadrul concernului General Motors a fost complectată cu ultimul şi cel mai luxos model din noua generaţie — Cadillac Escalade. Modelul legendar a primit un design exterior restilizat, inspirat de la gama actuală Cadillac dar şi cu elemente familiare predecesorilor, pe când la interior a avut loc o revoluţie a display-urilor.
Precum şi anterior, Cadillac Escalade are un substrat tehnic comun cu Chevrolet Suburban/Tahoe şi GMC Yukon, dar se distinge prin design şi ambianţa interioară. Noul Escalade a preluat noul limbaj stilistic al mărcii premium americane, dar se pare că de această dată designerii au cam dat-o în bară. Dacă anterior Escalade avea un aspect exterior monumental dar cu elemente care perfect se combină cu dimensiunile şi tabloul stilistic general, cea de-a cincea generaţie pare a fi chiar caraghioasă, principala cauză fiind farurile orizontale şi mult prea compacte în raport cu dimensiunile altor elemente de design, precum grila frontală şi elementele verticale LED imense din bara de protecţie faţă.
Cadillac Escalade V şi Cadillac Escalade IV

Noua generaţie Escalade va fi disponibilă în mai multe versiuni care se disting prin nivelul de echipare şi decorul exterior. Printre variantele incipiente se enumeră versiunea Sport, cu calandru reticulat şi finisaje de culoare neagră. Interpretările de top Luxury, Premium Luxury şi Platinum abundă cu suprafeţe cromate şi un nivel de echipare mai avansat. Standard pentru toate versiunile sunt prevăzute jante din aliaj de 22 ţoli cu design diferit.
Comparativ cu predecesorul Cadillac Escalade a fost mărit simţitor — în lungime SUV-ul imens măsoară acum 5,382 mm, cu 203 mm mai mult decât Escalade IV. Ampatamentul constituie 3,071 mm, cu 125 mm mai mult decât anterior. Versiunea cu ampatament mărit Escalade ESV uimeşte cu o lungime totală de 5,766 mm (+69 mm) şi un ampatament de 3,407 mm (+105 mm). În lăţime SUV-ul măsoară 2,059 mm, având o înălţime de 1,948 mm.
Mult mai atractiv pare a fi habitaclul, care poate răsfăţa cu tapiserie şi elemente de decor de lux, dar şi cu multiple suprafeţe lucioase şi cel puţin 3 ecrane. Planşa de bord este dominată de un display masiv curbat OLED, utilizat pentru prima dată pe un automobil de serie, ce este divizat în 3 secţiuni dedicate: instrumentar de bord de 14.2 inch, ecran tactil cu comenzi integrate de 7.2 inch şi ecranul sistemului multimedia de 16.9 inch.
Pentru accesarea multiplelor sisteme de la bord şoferul şi pasagerii vor apela direct la cele 3 ecrane, însă cele mai importante comenzi sunt clasice, de dragul ergonomiei. Comenzile sistemului de climatizare sunt amplasate pe consola centrală într-un set dedicat cu butoane clasice. Americanii au renunţat la levierul cutiei automate de viteze din spatele volanului în schimbul unui levier mai mic, situat pe tunelul central în apropiere de setul de comenzi pentru sistemul multimedia.
Standard Cadillac propune 8 versiuni de tapiserie pentru interior. Pe listă sunt incluse câteva variante de tapiserie textilă şi din piele. Clienţii pot alege dintre câteva seturi de ornamente interioare, însă acestea pot varia în funcţie de versiunea aleasă — variantele Sport vor avea inserţii din fibră de carbon şi aluminiu, pe când versiunile Luxury vor combina inserţiile din lemn şi metal.
Nivelul incipient de echipare este, tradiţional, unul extrem de generos, fiind prevăzut un sistem de climatizare cu 3 zone, camere de supraveghere de 360 grade şi întreg setul de asistenţi pentru şofer şi sisteme de siguranţă activă. Sistemul audio este livrat de compania austriacă AKG, pentru prima dată în industria auto. Standard sistemul oferă 19 boxe, pe când sistemul de top include 3 amplificatoare şi 36 speaker-e. Opţional poate fi bifat plafonul panoramic, sistem de infotainment cu ecrane dedicate pentru pasagerii spate şi cameră frontală de vedere pe timp de noapte. Este disponibil sistemul de pilot automat de nivelul III, denumit Super Cruise — asistentul poate rula automat, să menţină banda şi, mai nou, poate schimba automatizat banda pentru depăşire din moment ce şoferul acţionează indicatorul de viraj.
Cum am menţionat mai sus, Escalade are un substrat tehnic identic cu celelalte SUV-uri mari din gama General Motors. Standard este prevăzută o suspensie cu amortizoare şi arcuri, iar în nivelele de echipare de vârf este inclusă suspensia pneumatică adaptivă Magnetic Ride Control, sau una cu gardă la sol ajustată, oferită pentru prima dată. SUV-urile incipiente au tracţiune pe puntea spate, sistemul de tracţiune integrală fiind disponibil doar opţional.
De la predecesor a fost moştenit benzinarul aspirat natural V8 de 6.2 litri, ce livrează 426 CP şi 623 Nm. Pentru o eficienţă îmbunătăţită motorul poate deconecta o parte din cilindri într-un regim de rulare lejer. Pentru prima dată în istorie este disponibil un propulsor turbodiesel — unitatea Duramax de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, are la activ 281 CP şi 623 Nm. Indiferent de motorizare, propulsoarele se cuplează exclusiv la cutia automată cu 10 rapoarte, dezvoltată de General Motors în comun cu Ford.
Vânzările Cadillac Escalade de a cincea generaţie vor demara în SUA în vara acestui an. Preţurile vor fi anunţate mai aproape de startul vânzărilor. În Europa SUV-ul nu se exportă oficial.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (67 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter