Cum arată lumea după COVID-19 şi carantină: relatări din China

8 Aprilie 2020, 12:19
Denis Godorozea
Pandemia de coronavirus Covid-19 continuă să facă ravagii în întreaga lume — ţările occidentale sunt printre cele mai afectate acum, însă veşti pozitive vin din partea Chinei, acolo unde a şi început răspândirea infecţiei. Experienţa chinezilor demonstrează că odată ce pandemia va fi doborâtă la nivel global, viaţa pe întreg globul se va reabilita cu paşi rapizi, iar prognozele pot fi mai optimiste decât ne-am fi putut imagina.
De altfel, cam toate ramurile industriei şi societatea au revenit, treptat, la o activitate normală în Wuhan — cazuri noi de infectare nu au mai fost depistate de câteva zile consecutiv, iar autorităţile au decis deblocarea provinciei după o carantină strictă de 76 zile, astfel încât a fost reluat transportul dintre regiuni, inclusiv în Wuhan. Cetăţenii pot circula acum prin ţară fără restricţii, iar noi ne propunem să analizăm cum au evoluat lucrurile în industria auto după ce criza pandemică a fost depăşită.

În primul rând, victoria asupra infecţiei a permis constructorilor auto locali, dar şi celor europeni, care deţin linii de producţie în China şi în special în Wuhan, să-şi reia activitatea, astfel încât componentele auto pot fi livrate uzinelor din alte ţări, or stoparea livrărilor a perturbat producţia şi la alte uzine auto din întreaga lume. Concomitent au început livrările automobilelor în interiorul Chinei, iar până şi în Wuhan showroom-urile şi-au redeschis uşile pentru noii clienţi. De exemplu, distribuitorii automobilelor Volvo au raportat o creştere a numărului vizitatorilor în showroom-uri şi a vânzărilor în regiune. În alte provincii şi regiuni chineze, unde restricţiile au fost anulate mai devreme cu câteva săptămâni viaţa a şi revenit la normalitate.
Veştile pozitive au generat şi un val de prognoze optimiste din partea constructorilor auto — grupurile PSA şi Renault au reluat producţia în China, iar cel din urmă constructor francez declară că lucrurile au revenit la normalitate şi la uzinele din Coreea de Sud, fiind reluată producţia modelelor Samsung graţie livrărilor de componente. Potrivit presei chineze, producţia pieselor de automobile a fost reluată în proporţie de 100%, pe când industria de producţie a automobilelor activează aproape în forţă deplină, în proporţie de 95%.

Reluarea producţiei de componente în China va permite, ulterior, reluarea rapidă a producţiei şi în alte state afectate, în special cele europene, or cu toate componentele la îndemână, odată ce pandemia va înregistra scăderi iar restricţiile de carantină vor fi treptat eliminate, constructorii din Europa vor avea posibilitatea să repornească benzile de producţie la forţă maximă.
O altă noutate pozitivă a venit recent şi din partea organizatorilor Salonului Auto de la Beijing, planificat iniţial pentru luna curentă — expoziţia auto va avea loc în acest an între 26 septembrie şi 5 octombrie. Cu o astfel de evoluţie a lucrurilor, în câteva zile cu o dată exactă pentru desfăşurarea Marelui Premiu al Chinei ar putea veni şi FIA.
0
630
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!