Dacia Sandero va avea o versiune electrică, produsă în Europa, iar viitorul lui Spring e incert după actuala generaţie

1 Martie 2024, 13:59
Redacţia PiataAuto.md
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a făcut câteva declaraţii inedite la salonul auto de la Geneva pentru publicaţia Automotive News, dezvăluind planuri intrigante pentru viitorul mărcii Dacia şi strategia sa în direcţia maşinilor electrice. Astfel, De Vot a anunţat că Dacia Sandero va avea şi o versiune electrică, pe lângă cele cu combustie, iar viitorul lui Spring e oarecum incert, acum fiind analizată şi opţiunea de a nu-i mai pregăti un succesor direct după finalul carierei actualei generaţii.
Dacia Sandero e cel mai important model în gama Dacia şi a adunat în 2023 o cifră de 235.839 exemplare vândute, fiind şi al doilea cel mai popular model în Europa, după Tesla Model Y. Actuala generaţie a Daciei Sandero a fost lansată în 2020, deci în 3-4 ani ar trebui să urmeze o nouă generaţie lansată. Şi anume pentru acel moment Dacia pregăteşte şi un viitor Sandero electric.
Şeful Dacia a confirmat că viitorul Sanero va avea şi modele cu combustie, iar versiunea electrică o prognozează pentru anul 2027 sau chiar 2028. Marea provocare e ca Dacia să poată crea un Sandero electric cu adevărat accesibil, pentru a lupta într-un segment care îi este familiar şi care va fi mai populat către acel an.
Însă grupul Renault tocmai a lansat noul Renault 5 electric, deci e clar că o maşină electrică nouă, de talie comparabilă, există deja. Problema e că Sandero electric nu va putea folosi noua platformă lui Renault 5 — aceasta e una dedicată doar maşinilor electrice, fără tunel central şi loc pentru motorul cu combustie, cu multilink scump pe spate şi ampatament mare. Dacă Sandero vrea să aibă şi motoare cu combustie, şi electrice, atunci trebuie să folosească o platformă compatibilă pentru ambele tipuri de propulsie cu adaptări ciopârţite în spaţiile disponibile. Însă ar putea prelua motoare eficiente şi tehnologii de baterii.
Sandero va mai fi avantajat şi de faptul că până apare el pe piaţă, tehnologiile de pe Renault 5 vor avea deja câţiva ani şi vor fi mai ieftine pentru a fi adoptate de Dacia. Pe lângă asta, Renault mai pregăteşte şi un viitor Twingo electric, deci gama de opţiuni pentru Dacia va fi mai mare.
Însă, pentru a putea vinde viitorul Sandero în număr mare în Europa, e nevoie ca acest model să fie fabricat pe continent, deci fie în România, fie la o fabrică Renault din Franţa, unde va fi acum produs şi Renault 5. Doar maşinile fabricate pe continentul european vor putea beneficia de programe de susţinere, iar Dacia are deja problema că Spring nu e acceptat în majoritatea programelor noi, pentru că e fabricat în China.
Pe această notă, şeful Dacia spune că într-un asemenea context, Dacia va decide dacă mai e relevant să dezvolte un succesor pentru Spring, or, două modele electrice relativ apropiate ca dimensiune, ambele ţintind să fie cât mai accesibile, ar putea fi o sarcină prea dificilă. Problema aici nu e că nu s-ar putea, ci în preţul foarte apropiat al celor două modele. Sandero electric ar urma să coste mai puţin de 20.000 euro, iar asta înseamnă că Spring ar trebui să fie şi mai ieftin de atât, ceea ce poate face proiectul nejustificat.
0
2,147
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!