Acesta e primul Smart din noua epocă, care e un SUV electric de 1.8 tone, cu substrat tehnic din China

8 Aprilie 2022, 13:54
Ilie Toma
Daimler a promis mai mult timp în urmă că smart va deveni o marcă pur electrică, iar fabrica din Franţa unde se asamblau cândva maşinuţele mici şi urbane a fost vândută celor de la Ineos. Ieri seară a fost lansat şi primul model din această nouă epocă electrică smart, model care nu mai e deloc unul mic şi urban, ci un SUV cu design cât se poate de mediocru, care cântăreşte 1.8 tone.
Noul model poartă numele de smart #1 şi spune de la o poştă că a vrut să adopte linii simple şi aerate, în stilul celor de la Tesla. Pe ici, pe colo, se mai văd mici accente de design urban european în stil MINI, dar per total acest nou model e unul pe care să-l vezi în minutul 1 şi să-l uiţi în minutul 2. Nu are nici o linie memorabilă, niciun element absolut nou care să te facă să exclami, absolut tot a mai fost văzut pe undeva, chiar şi linia aia de lumină între cele două stopuri de pe hayon.
Doar interiorul pare să fie ceva mai original, cu o consolă aproape orizontală, care alunecă spre un tunel înalt separator între cei doi pasageri. Fireşte, există şi un display enorm, care nu se inspiră din alte modele ale mărcii Mercedes sau Renault, dacă tot ultimul smart fortwo împărţea platforma cu Renault Twingo. Mai nou, însă, nu la aceste mărci trebuie să privim pentru analogii, ci la Geely, care a devenit coproprietar al mărcii smart în raport de 50%, alături de Daimler.
Aşa că, nu e de mirare că noul smart #1 e conceput pe o platformă tehnică proiectată în China de către cei de la Geely şi care va fi folosită la o mulţime de alte modele smart, Geely şi Volvo. Aşadar, cât e de inovativ noul smart la nivel tehnic?
Acesta e propulsat de un singur electromotor, situat pe puntea spate, deci efectiv e un SUV cu tracţiune spate. Electromotorul scoate 272 CP şi 343 Nm, iar viteza maximă e limitată la 180 km/h, în stilul modelelor actuale Volvo.
Bateria e una relativ mică, de 66 kWh, dar se anunţă că ea foloseşte litiul cu oxid de nichel magneziu şi cobalt, sau NCM dacă ar fi s-o numit pe scurt, ceea ce i-ar conferi o densitate energetică mai mare. Totuşi, parametrii nu sunt tocmai de top, încărcarea putând avea loc cu până la 150 kW la prize DC şi 22 kW la prize AC. Autonomia promisă în ciclu WLTP e de 420-44 km. Ca să se obţină asta, noul smart ar trebui să aibă un consum mixt de doar 15 kWh/100 km, ceea ce sună foarte optimist.
În fine, deşi are doar 4.27 metri lungime, noul smart cântăreşte 1,820 kg la gol, având o masă totală de 2,270 kg. Este indiscutabil cel mai greu smart produs vreodată, dar totodată e şi primul SUV smart.
Fireşte, noul model are integrate tot soiul de tehnologii moderne obişnuite, de la siguranţă până la multimedia. Dar, din nou, absolut nimic ieşit din tiparele obişnuite. Dacă tot vorbim adeseori că în zilele noastre multe maşini noi lansate sunt anoste, atunci acest smart, cu excepţia micilor condimente de la interior, poate calificat drept însăşi definiţia unei maşini anoste.
1
1,873
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!