Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Angajaţii fabricii auto din Rusia, care asamblau modele BMW, primesc acum terenuri agricole pe care să crească cartofi

5 Mai 2022 - 15:07
Redacţia PiataAuto.md
Angajaţii unei fabrici auto din Rusia vor resimţi în cel mai contrastant mod efectele războiului din Ucraina, ale sancţiunilor internaţionale şi ale plecării din Rusia a marilor companii internaţionale. Angajaţii fabricii Avtotor, care asamblau modele BMW, Genesis, Hyundai şi Kia până la 24 februarie, vor primi acum câte un teren agricol de 10 ari, ca să-l lucreze şi să-şi crească pe el zarzavaturi, în condiţii de criză.
La modul practic, fabrica Avtotor, situată în Kaliningrad, are în proprietate două terenuri mari agricole, care însumează o suprafaţă de 300 hectare. Respectiv, şefii fabricii au decis să distribuie gratis angajaţilor care vor dori ogoare a câte 10 ari, pe care aceştia să-şi crească legume şi fructe. Loturile sunt împărţite prin tragere la sorţi doritorilor, iar cei de la Avtotor au declarat că au fost deja cu angajaţii în câmp pentru a le arăta terenurile şi 168 de parcele au fost deja distribuite.
Foto: Procesul de tragere la sorţi a ogoarelor la fabrica Avtotor. Sursa: Avtotor

Pentru că e primăvară, administraţia Avtotor a şi afânat deja terenurile şi i-a îndemnat pe noii proprietari să planteze deja ceva pe ele, ca să nu omită sezonul. Iar pentru a-i ajuta cu seminţele, cei de la Avtotor le-au adus chiar lângă parcele cartofi numai buni de însămânţat, pe care noii proprietari de ogoare pot să le cumpere. Aşadar, cu efect imediat, dacă tot liniile de asamblare stagnează, muncitorii care asamblau ieri BMW X7, X5 sau Seria 5 vor putea începe a planta cartofi în ogorul lor de 10 ari.
Foto: Angajaţii Avtotor, în câmp. Sursa foto: Avtotor

Avtotor e o un conglomerat de fabrici auto din Rusia, aflate în proprietatea acţionarilor locali, iar fabrica din Kaliningrad, cea mai mare dintre ele, asambla în bază de contract modele grupului BMW şi ale celor de la Hyundai-Kia. Imediat după startul războiului, BMW a anunţat că opreşte total producţia la această fabrică, fără perspectiva vreunei reveniri. Hyundai şi Kia nu au făcut un asemenea anunţ, dar lipsa de componente şi dificultăţile logistice au impus liniile de asamblare de la fabrică mai mult să stagneze decât să lucreze, chiar şi pe partea de modele coreene. Şi după două luni, când angajaţii şi-au epuizat deja concediile planificate, apoi aceştia au fost trimişi la sanatorii, acum a venit şi momentul soluţiei cu terenurile agricole.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter