Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

BMW a lansat noua generaţie X1 împreună cu noul SUV electric iX1

1 Iunie 2022 - 11:12
Ilie Toma
BMW a început a-şi face o tradiţie din a lansa noile generaţii ale modelelor tradiţionale împreună cu paralelele lor electrice. S-a întâmplat şi cu noua Serie 7, iar acum se întâmplă la fel şi cu noua generaţie X1, care se lansează simultan cu SUV-ul electric iX1.
Secretul e în faptul că noile platforme BMW au fost concepute modular şi la partea tunelelor de transmisie, şi la cea de ampatament, iar astfel modelele electrice pot împărţi aceeaşi platformă cu cele convenţionale fără pierderi de spaţiu, amplasând totodată eficient bateriile în podea. E suficient să privim mai jos construcţia schematică a noului BMW X1 cu motor cu ardere internă în stânga, iar alături a noului iX1, cu propulsie electrică, în dreapta, pentru a înţelege modularitatea. Iar pe lângă asta, X1 va avea şi versiuni plug-in hibride, care vor adăposti mai puţine baterii în podea.
La nivel de design şi proporţii, totul a rămas foarte similar cu modelul anterior, designul evoluând un pic în stilul noilor modele X, dar fără a adopta grile imense. Maşina a crescut foarte puţin în dimensiuni, iar proporţiile au rămas atât de neschimbate, încât aproape că am putea crede că e vorba doar de un facelift. Dar, odată ce avem o platformă atât de consistent modificată, nici nu poate fi vorba doar de un facelift.
La interior şi-a făcut loc noul sistem multimedia al BMW, şi, pe lângă faptul că promite a fi mai spaţios, noul X1 e cu siguranţă şi mult mai hi-tech în ambianţa sa.
Vorbind de motoare, pentru X1 cel cu motorizări tradiţionale mai rămân motoarele anterioare de 3 cilindri în linie, în ciuda faptului că pe Seria 3 facelift, de exemplu, BMW a renunţat deja la asemenea propulsoare chiar şi pe versiunile cu indicele 18. Pe noul X1 sDrive18i, însă, va fi amplasat în continuare un motor turbo de 1.5 litri, cu 3 cilindri şi 136 CP, tracţiunea fiind pe puntea faţă.
Versiunea diesel sDrive18d face un de un motor de 2.0 litri, cu 4 cilindri, care dezvoltă 150 CP şi 360 Nm. Modelul promite un consum de 4.9-5.5 litri/100 km.
E interesantă şi apariţia versiunilor cu indicele 23, atât la benzină, cât şi la diesel. Astfel, versiunea xDrive23i va face uz de un motor turbo de 2.0 litri şi 4 cilindri, care va dezvolta 204 CP şi 320 Nm, suficient cât să accelereze SUV-ul de la 0 la 100 km/h în 7.1 secunde şi să-i asigure o viteză maximă de 233 km/h. Tracţiunea integrală xDrive face parte din ecuaţie, fireşte.
De cealaltă parte, versiunea xDrive23d foloseşte un motor de 2.0 litri diesel, de 197 CP şi 400 Nm, care poate propulsa SUV-ul în 7.4 secunde până la prima sută şi poate atinge 225 km/h viteză maximă.
Şi acum trebuie să vorbim şi de versiunea electrică, numită iX1 ca un soi de submodel separat. Despre ea sunt anunţate mult mai puţine date exacte, menţionându-se că lansarea ei de piaţă va urma la scurt timp după lansarea motorizărilor tradiţionale de pe X1, dar, totuşi, câteva caracteristici au fost scoase la iveală. Va exista o primă motorizare numită iX1 xDrive30, care va face uz de două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, cu o putere cumulată de 313 CP.
Autonomia promisă este şi ea impresionantă, cifrându-se între 413 şi 438 km în ciclu WLTP. Capacitatea bateriei nu e anunţată, însă ştim că ea va putea fi încărcată cu 22 kW la prize AC şicu 130 kW la prize fast charge.
Modelul electric va atinge prima sută în 5.7 secunde, iar puterea maximă indicată mai sus va fi atinsă pentru perioade scurte de boost. Viteza maximă va fi limitată la 180 km/h. Modelul va fi disponibil începând cu noiembrie 2022.
Foto: Habitaclul lui BMW iX1 electric

Şi, în vine, vor exista şi două versiuni plug-in hibride, X1 xDrive25e şi xDrive30e, ambele făcând uz de motorul pe benzină de 1.5 litri, în combinaţie cu un electromotor. Ambele au o autonomie electrică de 78-89 km, diferenţa făcând-o doar puterea electromotorului şi implicit a sistemului de propulsie.
Foto: BMW X1 în versiune plug-in hibridă

Deci, aşa se lansează mai nou modelele cu potenţial mare de vânzări la BMW — cu motorizări pe benzină, diesel, plug-in hibrid şi electrice. Paleta completă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter