Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Audi a anunţat oficial că intră în Formula 1, însă nu aşa cum îşi dorea iniţial şeful grupului VW

26 August 2022 - 17:33
Redacţia PiataAuto.md
De câteva luni bune, se vorbeşte despre o tot mai probabilă intrare a celor de la Audi în Formula 1, iar în luna mai a acestui an, Herbert Diess, şeful grupului VW, confirmase oficial intenţiile pentru Audi şi Porsche şi oferise detalii. Pentru a rezuma pe scurt, Porsche îşi dorea să intre ca furnizor de motoare, în special pentru Red Bull, înlocuind Honda, iar Audi îşi dorea să intre ca o echipă completă, ţintind să cumpere echipa McLaren şi chiar vehiculându-se un preţ de jumătate de miliard de euro pentru ea.
Astăzi şeful Audi, Markus Duesmann, a anunţat într-o conferinţă oficială a Formula 1 la Spa-Francorchamps, în Belgia, că marca pe care o conduce va intra în Formula 1 şi a dat şi detalii ale planului celor de la Audi. Iar acest plan de acţiuni e substanţial diferit faţă de ceea ce-şi dorea în primăvară marele şef al grupului VW.
În primul rând, Audi nu intră ca o echipă cu identitate proprie, ci ca un furnizor de motoare. Asta înseamnă că nicio negociere de cumpărare a unei echipe actuale, în special McLaren, nu a decurs cu succes, iar cei de al Audi n-au reuşit să cumpere una. În acelaşi timp, asta creează probleme şi pentru strategia Porsche, care îşi dorea acelaşi rol ca şi Audi. Acum fie strategia celor de la Porsche va trebui modificată, fie cele două mărci vor concura direct, dar totuşi în umbră.
Mai mult ca atât, la acest moment Audi nu ştie pentru cine va produce motoare, pentru că nu are niciun contrat încheiat cu o echipă actuală, deşi există informaţii incerte că echipa Alfa Romeo ar fi curtată în acest sens.
Şeful Audi a anunţat şi momentul când îi vom vedea pe cei de la Audi în Formula 1, şi aici n-a fost vorba de anul viitor, 2023, ci tocmai în 2026. Deci, pe lângă sezonul actual, vor mai trece alte trei sezoane, trei ani, fără Audi, după care marca germană îşi va face intrarea. Iar asta nu are cum să nu taie un pic din entuziasmul fanior. Însă, trebuie să spunem că acest termen era anunţat şi iniţial, or, din 2026 Formula 1 introduce noi reguli cu privire la combustibilii sintetici şi la admiterea electromotoarelor cu rol de asistenţă a propulsiei cu ardere internă.
Şi de aici, de fapt, deducem şi bătaia strategică lungă a celor de la Audi. Timp de 3 ani ei vor pregăti un motor electrificat pentru viitoarele standarde Formula 1, mizând pe faptul că vor fi singurii care se vor putea concentra exclusiv pe el, în timp ce ceilalţi vor mai lupta trei ani cu perfecţionări la sistemele actuale. Audi are şi experienţa de la Dakar, cu un bolid complet electrificat, aşa că ne putem aştepta la abordări inventive şi în Formula 1. Iar până în 2026, conjunctura ar putea fi favorabilă pentru ca Audi să reuşească a cumpăra, totuşi, o echipă, sau de a livra cel puţin motoare unei echipe existente la o etapă iniţială. Aşa că, până la urmă, deşi pare că acum planul lor e vag, iar o achiziţie pare să nu le fi reuşit, ţintirea de lungă durată, pe care o au, îi poate pune pe poziţii foarte bune către acea perioadă, astfel încât Formula 1 să existe atunci un nou nume ce aspiră la podium.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter