Fosta fabrică Renault din Moscova a dat startul producţiei modelelor Moskvich, derivate din maşini chinezeşti

23 Noiembrie 2022, 15:18
Redacţia PiataAuto.md
Fosta fabrică Renault din Moscova, tot ea fosta fabrică Moskvich din perioada sovietică şi a anilor 90, a dat azi startul producţiei modelelor Moskvich, derivate din maşini chinezeşti. Primele două modele sunt SUV-ul Moskvich 3, cu motor cu ardere internă, şi Moskvich 3e, cu propulsie electrică.
SUV-ul cu motor pe benzină e o clonă a modelului JAC JS4 din China. El va fi echipat fie cu un motor aspirat natural de 1,6 litri şi 109 CP, fie cu unul turboaspirat de 1,5 litri şi 150 CP. Cutia de viteze poate fi una manuală sau una automată cu raport continuu variabil.
SUV-ul electric, care se bazează pe aceeaşi platformă, şi pe modelul chinezesc JAC E40X, va fi echipat cu un motor mai slab decât în China, dezvoltând doar 68 CP. Teoretic, autonomia acestuia ar fi de 410 km.
Ambele modele sunt asamblate după principiul modulelor mari, livrate din China. Deci, la fabrica din Moscova nu se vor face deocamdată decât lucrările de asamblare finală a modulelor pre-fabricate, livrate din China, împreună cu aplicarea emblemelor Moskvich.
Apropo, emblema aminteşte de simbolistica celei de cândva de pe modelele Moskvich, iar în fabrică se foloseşte şi inscripţia clasică Moskvich, prezentă pe portbagajul modelelor din anii 60, 70 şi 80.
În acest an se planifică fabricarea a doar 400 exemplare de Moskvich 3 şi încă 200 ale modelului electric, iar acestea nu sunt oferite spre vânzare deocamdată. Vânzările către public vor demara abia la începutul anului viitor.
Efectiv vorbind, procesul de fabricaţie din module mari prefabricate este cel mai uşor de organizat rapid şi implică riscuri mai mici din partea producătorului original de componente, întrucât acesta nu trebuie să transmită prea multe detalii inginereşti şi tehnologice uzinei finale unde are loc asamblarea. Respectiv, producţia poate fi oprită oricând din partea producătorului sursă, fără pierderi financiare majore şi de proprietate intelectuală, la fel cum a făcut-o BMW la fabrica parteneră din Kaliningrad, unde modelele BMW se asamblau într-un regim similar, iar BMW tot amâna trecerea la o producţie cu grad mai înalt de localizare. Iar după anunţurile celor de la Kamaz, de exemplu, prin care ei au „naţionalizat” motoarele Cummins şi cutiile de viteze ZF şi le vor produce fără permisiunea producătorilor, încălcând drepturile de proprietate intelectuală, chinezii de la JAC par să fi abordat o strategie atentă, prin care le-au permis celor de la Moskvich şi primăria Moscovei să se fotografieze azi triumfător în fabrica repornită, dar în acelaşi timp n-au transmis celor din Rusia ingineria modelului lor şi nu s-au implicat prea mult, astfel încât în orice situaţie neclară să se poată retrage uşor.
0
4,530
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!