VW s-a răzgândit să pensioneze Passat, şi va lansa o viitoare generaţie, dezvoltată de cehii de la Skoda
24 Martie 2023, 10:54 Redacţia PiataAuto.md
VW a întristat mulţi fani când a anunţat iniţial în toamna anului 2020 că viitorul lui Passat este incert, iar apoi a confirmat oficial în ianuarie 2022 că a scos din producţie sedanul Passat şi că va mai produce doar un an versiunea break şi Alltrack, după care modelul va fi pensionat total, fără vreun succesor. Drept motive erau invocate popularitatea tot mai mare a SUV-urilor, care reduce din vânzările sedanurilor şi break-urilor, existenţa lui Arteon în gama VW, care canibalizat sedanul Passat, dar şi migrarea spre maşini electrice, care impune dezvoltarea a mai puţine modele cu propulsie tradiţională. Acum VW s-a răzgândit şi anunţă că va lansa o viitoare generaţie Passat.
Odată ce grupul VW a dezvoltat un sedan lifback Skoda Superb, pe care-l va lansa în acest an, iar cifrele de vânzări ale lui Passat nu erau de neglijat, cei de la VW s-au gândit că ar fi păcat, totuşi, să se renunţe în totalitate la un model care era preferat de o categorie de clienţi practici şi fideli mărcii. Aşa că au decis să pregătească un Passat B9, pe care-l vor lansa în septembrie 2023, care va împărţi platforma tehnică cu Skoda Superb, ca şi până acum, şi care va fi disponibil doar în caroserie break. Cei care vor vrea un sedan de această talie, vor trebuie să aleagă modelul Skoda.
Ceea ce e curios de această dată e că nu Skoda Superb va prelua platforma de la VW Passat, ci Passat de la Skoda, deşi e evident că nu e mare diferenţă, că oricum vorbim de o platformă modulară a grupului VW. Însă anume cehii de la Skoda au primit sarcina de a dezvolta atât Skoda Superb, cât şi modelul german VW Passat. Iar pentru a păstra o aparenţă onorabilă pentru VW, e posibil ca Superb să fie lansat la puţin timp după Passat.
Totuşi, mari noutăţi tehnice nu trebuie aşteptate de la noul Passat, acesta urmând a fi dezvoltat, cel mai probabil, pe aceeaşi platformă, iar întrucât grupul nu mai dezvoltă motoare cu ardere internă noi, urmează să vedem cam aceeaşi gamă de motoare de 1,5 litri şi 2,0 litri, şi posibil păstrarea versiunii plug-in hibride, disponibile şi până acum. Doar designul ar putea să se alinieze în tonul ultimului Golf şi a altor modele recente VW.