Acesta e noul Mercedes-Maybach EQS SUV, primul Maybach electric din istorie

17 Aprilie 2023, 18:33
Ilie Toma
Propulsia electrică ajunge şi în liga de lux absolut, într-un prim model electric de serie cu emblemă Maybach pe capota sa. Germanii au prezentat azi noul Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, un model care vrea să convingă şi cei mai înstăriţi oameni ai planetei să renunţe la obişnuitele motoare V12 şi V8 în favoarea electromotoarelor şi încărcărilor la priză.
Aşa cum sugerează numele, noul model îşi împarte substratul tehnic cu Mercedes EQS SUV, şi, spre deosebire de alte modele Maybach, care sunt mai lungi decât cele standard, Mercedes-Maybach EQS nu a mai avut unde creşte, faţă de cei 5.125 mm standard ai lui EQS, astfel încât SUV-ul electric cu emblemă Maybach are aceeaşi lungime, adoptând doar o vopsire bicoloră a caroseriei. Întrucât maşina cântărea deja circa 2,7 tone, alungirea ei ar fi ridicat şi mai mult greutatea, şi ar fi solicitat structura prea mult.
Motorizarea, însă, e una nouă, cu indicele 680, şi e mai puternică decât ceea ce era disponibil până acum pentru EQS-ul simplu. Noul Mercedes-Maybach EQS 680 SUV are două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care dezvoltă împreună 658 CP şi 950 Nm, putere care reuşeşte să accelereze imensa maşină în 4,4 secunde de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă e limitată la 210 km/h.
Chiar dacă vorbim de o maşină ultra-luxoasă în dotări şi confort, tehnic vorbind sistemul de propulsie nu e printre cele mai avansate din lume, întrucât nu funcţionează la 800V, ci rămâne tot la 396V, iar puterea maximă de încărcare e de 200 kW, faţă de 350 kW cât acceptă Porsche, Hyundai sau Kia. Maşina mai oferă încărcare la prize AC, de 22 kW, acceptând toată puterea, dar în acest caz durata de încărcare a bateriei va fi de 6 ore şi vreo 10-15 minute. La fast charge, în condiţii ideale o încărcare va dura 31 minute.
Noul Mercedes-Maybach promite până la 600 km autonomie în ciclu WLTP şi în acelaşi timp anunţă un consum de 22,5-24,4 kWh/100 km, ceea ce înseamnă că bateria ar trebui să aibă minim 135 kWh de capacitate netă. Asta ar însemna o baterie mai mare decât pe EQS standard, care are 120 kWh capacitate totală şi 108 kWh capacitate netă. Iar asta înseamnă că Maybach-EQS e şi simţitor mai greu. Mercedes nu anunţă deocamdată parametrii bateriei sau greutatea noului SUV electric cu emblemă Maybach.
În rest, noul Mercedes-Maybach e un model la care s-a lucrat cu adevărat temeinic în materie de confort suprem, lipsă de vibraţii din exterior sau alte zgomote, o calitate desăvârşită a ambianţei de interior şi un lux opulent. Poate prea opulent, până la un exhibiţionism care e un pic expirat în zilele noastre, cu multe suprafeţe lucioase, de la grilă la jante, cu inserţii de lemn cu striaţii ca şi costumele mafioţilor din anii 1930, cu pahare de argint la interior, după stereotipul că în toată ziua în maşina asta vei bea şampanie sau prosecco. Nu mai zicem că Volvo are o filosofie cu totul diferită a luxului, dar până şi Rolls-Royce s-a debarasat încet, cu noul Phantom, de această opulenţă răsuflată. Mercedes-Maybach o mai menţine, însă, şi se pare că ea mai are o nişă unde e solicitată.
0
2,481
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!